Compostelagirl.reismee.nl

CAMINO MOARABE - MALAGA - JUNTA DE LOS CAMINOS - 13 KM

Na een heerlijk weekje in La Nerja, 50 km ten oosten van Malaga, een toeristisch maar authentiek kustplaatsje met fijne strandjes en heerlijk eten, terug op de weg. Ik was daar op bezoek bij Glenda, australisch-canadese, 65, die ik heb leren kennen tijdens het taalprogramma, die na de dood van haar moeder de wereld over reist. Na een paar weken weliswaar een beetje rondwandelen, maar zonder camino, kriebelt het heel erg, en kan ik niet wachten. Alles geregeld in Malaga, niet de mooiste maar wel een lekkere echte zuid-spaanse stad, met het nieuwe Picasso-museum en Thyssen-museum, aanraders. Weer geslapen in hostel Casa Al Sur Terraza, geweldig adres met dakterras, hostel met bed voor 15 Euro.

Rugzak om, on the road again, en na 8000 km in 4,5 jaar val ik meteen in het vertrouwde ritme, gevoel, voelt goed...Eerste stuk door buitenwijken en voordorpen, onder een azuurblauwe lucht, een graadje of 28, met een bries, perfect wandelweer. Doordat ze met de weg bezig waren, was ik mijn gele pijlen kwijt, en werd ik op weg geholpen door een vriendelijke jonge politieman, die maar niet kon geloven, dat ik niet een dagje aan het lopen was, maar weken lang en honderden kilometers. Slapen in dit piepkleine dorp aan de voet van de heuvels, in een kleine kamer zonder raam bijnde bar, maar wel voor de speciale pelgrimsprijs van 15 Euro. Ik had honger, dus aangesloten bij een zaal vol chauffeurs en werkmannen voor de lunch : dikke gazpacho+gegrilde jureles (grote sardinen)-salade+cheesecake+rose voor 10 Euro, een eeuwige bron van verbazing. Na een stevige siesta een cana con limon op het terras aan het eind van de dag, waar alle lokale boeren en landeigenaren even een borrel kwamen doen om de dag te bespreken. Een kwam er in een rijtuig met schitterend andalusisch paard, elegant met lange manen, paarden zijn hier heel populair. En terwijl ik daar zit, niets anders doe dan naar het prachtige late licht op de verkleurende heuvels kijken, en luisteren naar de gesprekken om me heen, valt het gevoel als een weldadige deken over me heen. Ik ben er weer, thuis, dit is het, voldoening, vrede, rust. Het blijft toch bijzonder, dat dit mij gebeurt zodra ik de Camino op ga, het platteland, zwervend en gelukkig.

Reacties

Reacties

Joke Jaspers

Wat heerlijk hè! Ik kom morgen in Burgos aan en geniet volop! Gaan we elkaar nog treffen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!