Compostelagirl.reismee.nl

CASTROMONTE - MEDINA DE RIOSECO - 14 KM (253 TOTAAL)

Vrijwel een lange rechte weg door de velden, iets minder koud, voortjagende zware bewolking. Vanuit het niets ineens een dorpje, verstopt achter een verhoging, je valt er bijna bovenop. Afstanden zijn sowieso anders op de meseta, dorpen die vlakbij lijken zijn na een bocht verder weg, ze lijken soms te bewegen. Het lopen hier is echt voor caminoliefhebbers, ik heb nog nooit zo lang in stilte, zonder enig verkeerslawaai gelopen, ook niet op de Via de la Plata, je hoort alleen de vogels. En er zijn veel herbergen, je komt helemaal in het ritme, nu wil ik wel lekker doorgaan.

Medina is het centrum van de Tierra de Campos, een mooi stadje, met straatjes met bogen, en Romaanse kerken. Het is gezellig druk, iedereen de straat op op zatermiddag, veel terrasssen. Na een late lunch met ham-worst, gerookte vis, roerei-paddestoelen, asperges, en dan gegrilde zalm, met rose, gaat de siesta laat in.

Op zondag het grootste deel langs het Canal de Castilla, het is nog steeds niet warm. Slapen in Villalon de Campos, in de albergue bij een vriendelijke hospitalero met een hangoog. Op zijn aanraden eten bij het hotel aan de weg, heel druk. Stoofpot met salade, rode wijn.

Op maandag naar Santervas de Campos, 21 km. Ter afwisseling, ik kan er niets beters van maken, heel slecht weer voorspeld, veel regen en storm, ik heb geluk dat het ergste pas begint nadat ik om een uur of 15 ben aangekomen. Toch was het lopen mooi, wind in de rug, omgeven door de wuivende lichtgroene graanvelden. Slapen in een albergue in een prachtig gebouw uit de 13e eeuw, met donker hout, balken, houten vloeren en rond-uitgeslepen trappen. De beheerster is Ana, heel erg warm en gastvrij, mijn leeftijd. Ik krijg een kacheltje om het op te warmen, ze maakt manzanilla voor me, en ze kookt ook in het winkeltje ernaast. Gloeiendhete chorizo-soep, kippepoot met salade, glas rood, 8,50. Terwijl de storm buiten tekeer gaat, lig ik warmpjes en comfortabel in mijn stapelbed. Overigens hebben ze dit soort weer nog nooit gehad zo laat in het jaar.

De afsluiting, mijn laatste dag, komt eraan. Lief zijn voor elkaar, tot snel, Willemijn

Reacties

Reacties

Joke Jaspers

Heerlijk om te lezen.
Ik vertrek 19 mei richting St Jean PdP
We houden contact. Kom je vast tegen!

Hans van Buuren

Lieve Willemijn,
Heb zo juist je blog gelezen. Ik heb zo'n enorme bewondering voor wat je doet en je ongelofelijk positieve levenshouding. Ik word er ook erg blij van !
Ik beloof dat ik je zal blijven volgen. Alle goeds en heel veel liefs vanuit de Markthal,
Hans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!