Compostelagirl.reismee.nl

DAG 138 - FISTERRA - 10 KM (1893)

Ik klaag niet, echt niet, maar het is toch verwonderlijk, dat ik op dit moment in het enige puntje van West-Europa zit, waar het slecht weer is...Ik zag op de Spaanse tv de hittegolf-verhalen overal vandaan, en zelfs in het grootste deel van Galicia, behalve hier! Ik hoop dat julllie in ieder geval allemaal heerlijk aan het genieten zijn, werd hoog tijd. Ik hoop dat het hier vanaf morgen iets beter wordt, dan ga ik een stukje verder omhoog langs de kust. Ver lopen doe in niet meer, ik wil luieren op het strand. Vandaag een extra dag in Fisterra gebleven, het einde van de wereld, het regent, dus maar een beetje computeren, lezen, eten, tv kijken, naar de grijze zee staren. Ik heb de afgelopen twee dagen wel gezwommen, want de temperatuur is heerlijk, maar lekker zonnen is er niet bij. Gisteren in mijn favoriete vis-restaurant, De Piraat, heerlijk gegeten : Scheermesjes-navajes, gegrilde vis, percebes, albarino-witte wijn, goed en vers en goedkoop, aan het haventje.

Mooie wandeling langs de kust hiernaartoe, langs slaperige stranddorpen, vissers die hun netten aan het boeten waren en de fuiken aan het schoonmaken. Ik heb mijn eerste rijpe bramen gegeten, en vijgen, de struiken en bomen buigen door onder de oogst.

Ik ben erg blij met de foto´s, het is mooi om alles terug te zien, met de bijbehorende herinneringen, veel grijze luchten, mooi licht. Zoals ik vorig jaar vrijwel nooit hoefde na te denken over het weer, omdat het elke dag perfect was, zo is het themadit jaar de temperatuurswisselingen, niets is vanzelfsprekend.Meteen zitten teruglezen in mijn dagboek, wat heb ik veel mooie mensen, plekken, gebeurtenissen mogen beleven. Wanneer ik terug ben, ga ik er iets mee doen, ik heb een belofte na te leven, en het lijkt me geweldig.

Ik hoop dat het vogende stukje vanuit de stralende zon komt, intussen vermaak ik me uitstekend, juliie genieten van de warmte en elkaar, lief zijn voor jezelf, tot snel, Willemijn.

Reacties

Reacties

Truus

Lieve Willemijn,
vanuit Ermelo (Nederland), want er zijn ook Ermelo's in Portugal en Zuid-Afrika, zend ik je wat zon. De omgekeerde wereld. Heerlijk te lezen dat je zo intens geniet. Als ik het goed begrijp, ga je een boek schrijven over al je belevenissen. Ik kijk er naar uit. Warme groet,
Truus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!