Compostelagirl.reismee.nl

DAG 135 - SANTA MARINA/OLVEIROA - 13 KM (1857)

Life is never what you planned...

Zit al drie dagen in ECHT noodweer, maar ik ben er nog. Na een aantal drukke dagen op de Frances, en in Santiago (ik las in de krant dat er in de eerste week van augustus een record aantal pelgrims was aangekomen in Santiago), maar wel genieten van de energie en de blijdschap van mensen, was het tijd voor een nieuwe periode. Het echte stappen is voorbij, al ga ik nog wel kleine stukjers lopen, en ben ik nu onderweg naar Fisterra. Dat is 90 km lopen, naar het einde van de wereld, wat ik graag wilde, omdat het er vorig jaar niet van was gekomen. Bovendien heb ik erg veel zin om vakantie te vieren, op het strand te liggen, boek lezen, niks doen. Dus vol goede moed en zin maandagochtend vertrokken, het weer was inmiddels veranderd van 32 graden op zaterdag, naar 18 graden met zware bewolking, en een regenvoorspelling, maar dat maakt allemaal niet uit. Toen ik `s middags een paar in de regen had gelopen, niet koud maar toch aardig herfstig, was ik blij dat ik na 20 km in de mooie herberg in Negreira aankwam. Spullen uithangen, drogen, bijkomen, lekker menuutje met sopa en rijst met vlees en taart en rode wijn. Heerlijk geslapen, maar het heeft de hele nacht hard geregend. Opgelucht vertrok ik in herfstig weer, woken en harde wind, maar droog. Een uur later veranderde de miezer in regen, en de regen in wolkbreuken. En dan is 25 km lopen, waar ik tegenwoordig niet moe van word, ineens heel lang, vooral als er nergens een plek is om te stoppen, schuilen, plassen. Volledig verzopen slapen boven een cafe, schoenen nog nooit zo nat geweest. De hele nacht een westerstorm, keiharde regen, onweer, alsof de wereld verging. Vanochtend droog, en na een half uur weer stortbuien, ik had er goed de pest in. De Galliciers en het journaal zijn het eens: het is record-slechte zomer hier, dus ik heb totnutoe nog geluk gehad. Zit nu in de herberg, en het wordt langzaam iets beter, maar het is gewoon fris, vest aan, 15 augustus...Ik hoop dat het opwarmt, vanaf morgen aan de kust.

En voor de rest gaat het heel goed, ik heb overal omgewaaide bomen en gewassen gezien. Ik ben snel weer terug, in vakantiestemming, bij jullie is het lekker, geniet en lief zijn voor elkaar, Willemijn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!