Compostelagirl.reismee.nl

DAG 75 - POBENA/CASTRO-URDIALES - 22 KM (805 TOTAAL)

Vanaf Bilbao nog een flink stuk door (oud) industrie-achtig gebied, dit is al eeuwen een van de grootste metaal- en scheepsbouw-gebieden. Wel mooi om te zien, die 19-eeuwse scheepsvaart, maar na drie dagen wel ernstig behoefte aan weer een beetje natuur, stilte en zee. Portugalete is een bijzonder plaatsje aan de monding van de Ria, bekend door de zgn ¨Ponte Colgante¨, de hangende brug, een 19-eeuwse stalen constructie, die auto,s en voetgangers overzet dmv een soort hangende wagon, die aan kabels hangt, die ongeveer 100 meter hoog over balken bewegen, heel apart en best wel eng.

Slapen in een goedkoop pensionnetje, want geen albergue, maar wel met balkon aan de boulevard, waar ik lekker lag te siesta-en, het was overigens bloedheet, graadje of 30, met weinig aan, toen ik beneden commentaar hoorde, en ik weet niet zeker of het over mij ging, maar ik lag aardig in het zicht, dus heb de balkondeuren maar iets verder dichtgedaan...Na pelgrimsmenuutje met kip, ja af en toe wordt het saai, maar voor die 9 of 10 euro doe je toch echt niks anders, met wijn, in diepe slaap gesukkeld.

Gisteren naar Pobena, pittig in de hitte, waar mijn mede-pelgrims en ik, de kleine maar fijne albergue in het kleine dorp was vol, ons allen zeer verheugd hadden op het prachtige strand verderop, maar helaas pindakaas, de brug ernaartoe was kapot en in onderhoud, dus alleen wat rotsen waar je je voeten kon poedelen, erg frustrerend na het wandelen met die warmte.

Vandaag pittige etappe naar Castro-Urdiales, eerste 5 km over schitterend kustpad, heb daar heel langzaam gelopen, en genoten van het prachtige licht op de oceaan en de kust, en de stilte, want het is inmiddels zwaar bewolkt en een flink stuk frisser, heel erg mooi om 8.30 ,s morgens. Toen klimmen en dalen via dorpjes, dit is een flinke badplaats, met veel toeristen, maar vandaag dan weer geen strandweer, ach binnenkort weer de zee in. Enorme gigantische kerk bovenop de rotsen, indrukwekkend. Zo langzamerhand steeds meer pelgrims, en ik begin alweer aardig in het Camino-ritme te komen, zoals vorig jaar, de slaapzaaltjes, de mensen, het eten, al is het qua soort mensen en redenen om te lopen wel anders.

Vanmiddag zelfs drie druppels regen, maar niet koud, komende dagen beetje onduidelijk, hangt ertegenaan wb regen. Zometeen eten, kijken of ik een lekker visje kan vinden ter afwisseling, blijft favoriet. Lieve allemaal, lief zijn voor elkaar, sorry voor het voetbal en het weer, tot snel, Willemijn

Reacties

Reacties

irene

hallo lieve willemijn, heb lang niet meer kunnen schrijven was voor twee wkn geleden een lang weekend naar diekirch luxembourg 2daagse marche de l´armee bleek ook dat mijn pc niet helemaal in orde was, gelukkig hersteld, ga je weer volgen en je berichten sturen, vind je nog steeds een bikkel en kanjer, bonne nuit et a bien tot

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!