Compostelagirl.reismee.nl

DAG 64 - SAN SEBASTIAN

Na een driedaags verblijf in San Sebastian zijn mijn verwachtingen meer dan uitgekomen, wat een fantastische plek! Allereerst is het een hele mooie stad, liggend in een baai, met twee hoofdstranden, waarvan de Concha (schelp) de belangrijkste is. Daarachter op de heuvels een stad, vol met geschiedenis, authentiek, wel druk maar niet te, met een hele prettige energie. Daar komt dan nog bij, dat eten en koken hier een overheersende plaats innemen, met honderden eetbarretjes, -restaurants, -pintxosbars, -clubs. De mensen zijn er de hele dag en avond me bezig, alles en iedereen, door elkaar. Zoals ik al zei, kan het wel druk zijn, maar nooit commercieel-toeristisch. En dan is het natuurlijk hart van Baskenland, waar ik nu al en tijd verkeer. Het is en zeer bijzonder volk, ik ben er een boek over aan het lezen, zonder landsgrenzen, met een eigen nergens mee verbonden taal en cultuur. Meer info volgt...

Ik ben enorm aan het genieten, slapen in de jeugdherberg, en heb nu zin om weer te gaan lopen. Lieve allemaal, hier is het nu nog heet, maar vanaf morgen wat frisser. Succes met voetbal, ik zal er hier me doodgegooid worden in elke kroeg. Lief zijn voor jezelf, tot snel, Wilemijn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!