Compostelagirl.reismee.nl

DAG 61 - HONDARRIBIA/SAN JUAN PAISES - 19 KM ( 724 TOTAAL)

Nog even snel op de hoogte, het stikt hier van het Internet. Een flinke klim naar de Kapel van Guadeloupe, een zwarte maagd, die eens per jaar wordt rondgedragen, langs 13 grote kruizen, als boetedoening (kunnen we allemaal gebruiken toch), in niet alleen 31 graden maar ook heel benauwd. ´s Avonds en ´s nacht een knal-onweer, en 15 graden frisser. Prachtig uitzicht, dat wordt nooit saai, over een bergkam naar het prachtige authentieke vissersdorp San Juan Paises, met het laatste nog functionerende pontje in Baskenland. Eeuwig zonde, vroeger had je ze overal, omdat elke plaats aan een ´ria´ ligt, oftewel een inham, groot of klein. De huizen hangen boven het water, met veranda´s, en heel San Sebastian komt vis eten.

ik slaap in een geweldige albergue aan de kerk bovenop de rots vast, helaas op een matrasje op de grond, omdat alle bezet waren, ze hebben er maar 12, en veel mensen die San Sebastian willen bezoeken gebruiken het. Wel een van de laatste die op Donativo is, wat betekent dat je zelf mag beslissen wat je betaalt, ongelooflijk toch.

Morgen San Sebastian, die geweldige stad, verslag volgt, tot snel, Willemijn.

Truus

Dag lieve Willemijn,
Ik lees je verslagen met op de achtergrond de Canto Ostinato van Simeon ten Holt. Ik had het niet eerder gehoord. Ik ben helemaal verkocht en verknocht.
Overigens een prachtige combinatie, de Camino en de Canto Ostinato.
Warme knuffel, lieve groet,
Truus