Compostelagirl.reismee.nl

DAG 46 - SAINT-JEAN-PIED-DE-PORT

Tussen het werken door een teken van leven uit de Preneeen. Ik ben alweer 5 dagen lekker bezig in de herberg, nog drukker dan de vorige keer, en heel gezellig. Met andere collega,s werken maakt het een andere ervaring, en de pelgrims blijven maar langskomen met hun mooie, bijzondere en persoonlijke verhalen.

Gisteravond bijvoorbeeld die lieve Amerikaans-Koreaanse vrouw, die ging lopen met drie vrienden, en tijdens het voorstellen wat we elke dag doen voor het diner vertlede, dat ze haar hele leven zich gegeven had aan anderen en aan haar zoon, en dat het nu tijd was voor haarzelf, omdat ze zichzelf helemaan niet kende, het kippenvel op mijnj armen.

Of Frans uit Nederland, die ik tijdens mijn eerste dag in Vezelay leerde kennen, en die dezelfde route ging doen als ik vorig jaar via Le Puy, en die vorig jaar heel erg ziek was en nu genezen, en die vandaag ineens voor mijn neus stond, omdat ik had gezegd dat ik hier werkte, en die bij ons slaapt, een hele grote dikke omhelzing, geweldig.

Het is intensief en leerzaam en mooi, en daarna zien we wel weer verder, lopen in Spanje.

Ik hoop dat het eindelijk wat warmer wordt daar, hier nu bewolkt en graadje of 18. Tot snel, lief zijn voor jezelf, Willemijn

Reacties

Reacties

irene

ola hospitalera, wat een leuke ervaringen doe je nu op bij Arno en Huberta en natuurlijk ook je andere kollegas, geweldig, nieuwe ontmoetingen, nieuwe verhalen, hoe is het werken in een refugio, welke taal is het meest gebruikelijke, het mooie weer laat ons in de steek, kan nog guur zijn, herfstachtig, lieve willemijn, nog een hele fijne tijd daar en lees weer met plezier je volgende verslag, ultreia

kaaskop1966

Beste Willemijn, toen ik een tijdje niets van je had gehoord doordat je geen internet kon vinden dacht ik eigenlijk dat je volgend bericht uit Amsterdam kwam. "beste friends, het weer is zo slechter dan vorig jaar. Ik ben op de trein gestapt. De ervaring van vorig jaar is niet te overtreffen". Zou ik logisch gevonden hebben. Maar nee, je hebt weer hele andere ervaringen dan vorig jaar merk ik in je blogs. Misschien komt het doordat je nu werkt in de herbergen. Misschien heb je meer doorzettingsvermogen gekregen door je eerste reis. Ik weet niet hoe je daar zelf in staat en over denkt. However, ik wens je nog veel mooie ontmoetingen toe in de mooie franse en spaanse natuur.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!