Compostelagirl.reismee.nl

DAG 14 - (EGUZON)CROZANT - 20 KM

Even snel, helemaal blij een pc te vinden in het kleine Office de Tourisme, maar ze gaan om 12 uur dicht, dan gaat iedereen eten, ik ook.

Via Ardentes, Neuvy St Sepulchre, Gargilesse, vandaag naar Crozant. Allereerst het belangrijkste, het weer : het is hier niet te geloven koud, erger dan bij jullie, , s nachts in de dalen vriest het, als ik begin een graag of 2-3, dan niet meer dan een graad of 10-12, bewolkt met af en toe een open plek, maar vooral een hele koude wind. Iedreeen klaagt, het hoort een graad of 16 te zijn, de natuur loopt een maand achter, nog bijna geen bloemen, bloesem begint net (en vorig jaar toen ik liep, was de natuur een maand voor, het zal een keer normaal zijn...). Godzijdank is het lopen sinds een dag of 5-6 schitterend, het echte Frankrijk, dorpjes, gehuchtjes, lieve franse bruine koeien met kalfjes, boerderijen, prachtige natuur. Ook cafeetjes/barretjes/restaurantjes zijn weer terug, gelukkig maar, want er zijn heel veel mooi plekjes om te pauzeren of te picknicken, maar daar is het domweg te koud voor...

Ik ben ook nog in een wild-west schietpartij tussen zigeuners terechtgekomen, schrik niet, alles ok, maar te surrealistisch, en heb nu een stuk uit de lokale krant, met het hele verhaal, EN een foto waar ik opsta! Het verslag volgt, de dame geeft me oogjes, tot snel, hou het warm, Willemijn.

Reacties

Reacties

Karina

Hier is het ook bitter koud, hoor. Al mijn plantenkindjes zijn doodgevroren op het balkon:(. Overdag 10 graden en een straffe oostenwind. We willen LENTE!

irene

ola willemijn, het is inmiddels 23 april, hoe gaat het met je heb je nog steeds last van de kou of is het eindelijk beter weer, heb zelf ervaring met vreselijk slecht en koud weer tijdens de camino primitivo, ik hoop echt dat de temp. omhoog schiet, vind je een bikkel, bon camino, bonn courage!! et à bien tôt

Maud

Dag lieve zus,
Ben blij dat je daar bent gebleven, ondanks de kou! Het kan nu niet lang meer duren voor de temperatuur omhoog gaat.....Vandaag Kon.dag en wij zijn voor deze ene dag gezegend met zon!!Dat wordt gezellig, we zullen aan je denken ;) Ik hoop dat je snel wat meer tijd hebt achter een pc, want ik moet weten hoe het met die zigeuners zit! en geniet van je anekdotes. Zoen van Roland, kopjes van Wiep, Nerie en Chili. Kbeljesnel X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!