Compostelagirl.reismee.nl

DAG 10 - BOURGES/ISSOUDUN - 13 KM

Niet van de aardbodem verdwenen, of te lui, of geen zin, maar geloof t of niet, al die tijd gewoon geen internet te vinden...

Even een klein overzichtje van de afgelopen dagen : Tannay/Varzy : 22 km, /Chateuneuf-Val-de-Bargis : 23 km, /La Charite sur Loire : 26 km, /Sancergues : 13 km, /Brecy : 30 km, /Bourges : 20 km.

Totaal : 211 km.

Veel gebeurd, ik kan natuurlijk niet alles navertellen uit mijn dagboek, ik zou willen dat het kon, maar wat anecdotes. Slapen oa bij een pottenbakster met een enorme paradijstuin, pasta cabonara gegeten, uitgestorven dorp. Nog door de plaatselijke dorpsidioot aangesproken, Alfonso, die me had zien lopen, na een tijdje kwam ik niet meer van hem af en heeft een meneer, die hem 'onze mascotte' noemde, me bevrijd.

In pension geslapen wat eigenlijk gesloten was, zoals alles op 2e Paasdag, maar waar ik de slotcode kreeg, en waar ze allemaal bordjes met ham-worst-kaas-brood-aardbeientaart-glas rode wijn voor me hadden neergewet, geweldig.

Niet snel zal ik de overnachting bij 'de dames' vergeten, in Brecy, een moeder met 2 dochters, de een doofstom, de ander getrouwd met een zwaar invalide man. Ze woonden met zn allen in verschillende huizen op een terrein, heel erg mooi en verzorgd, de 28 jaar geleden overleden man was architect, en ze hadden duidelijk geld. Overal antiek en boeken en schilderijen. Het deed me nog het meest aan een engelse tv-serie denken, of een boek vanEvelyn Waugh,lekker excentriek allemaal. En natuurlijk kreeg ik een zeer overvloedige maaltijd: soep, kaastaart met salade uit de tuin, gestoofde zalm, kaas, en taart die ik niet meer op kon, waaropze dachten dat ik me niet zo goed voelde, een pelgrim hoort toch veel teeten...Toen het gesprek op de komende verkiezingen hier kwam, heb ik het snel afgekapt, want ze waren rechtser dan rechts.

In Bourges bij de Zusters van St Ursule geslapen, naast de enorme kathedraal, 4 zusters in een mooi huis, gepicknickd op mijn kamer, omdat het weer zo beroerd was, hele harde regen en vooral koud. Ik heb vandaag mijn eerste echte mooie lentedag, tegen de voorspellingen in, misschien helpt het dat ik naar het zuiden loop. Ik hoop het, want het loopt toch heel anders dan in het zonnetje, ik ben gewoon verwend vorig jaar.

Gisteravond in een dorpje met niks gegeten bij de lokale bar, vrouwtje wat speciaal kookt voor pelgrims, heb je toch voor 11,50 vier gangen en glaasje wijn, komt niet veel meer voor in Frankrijk, zo,n tentje wat in de jaren vijftig is blijven hangen, inclusief dronken zingende man, over wie de eigenares vertelde dat het deze keer mocht, omdat hij triest was omdat zijn hond was overleden.

Vandaag Issoudun, grotere plaats met mooi plein, slapen in hotelletje met eten, goeie prijs onderhandeld, en ik heb totnutoe bijna alleen nog in de'gites municipale' geslapen, die varieren van supersimpel tot nieuw met alles erop en eraan.

Ik heb nog veel meer te vertellen, komt wel weer, ik denk echt aan jullie, vous me manquez, pas goed op jezelf en wees lief, tot snel, Willemijn

Reacties

Reacties

Karina

Wat een fantastisch verhaal weer! Genieten. Ik hoop dat het weer daar fijner is dan bij ons (11 graden en buien:()
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!