Compostelagirl.reismee.nl

DAG 2 - VEZELAY-TANNAY - 22 KM

Ik was vergeten hoeveel je meemaakt op een dag, maar nu weet ik het weer. Vroeg op, maar ook heel vroeg naar bed, om om 7 uur de zegening te krijgen. Weer heel ontroerend, en ik heb een huilende franse pelgrim getroost, die vanwege een blessure naar huis moest.

Het lopen valt nog zwaar, overal een beetje pijn, net zoals vorig jaar, alleen ben ik nu meteen in de heuvels begonnen, flink klimmen, niet voorzichtig eerst lekker inlopen in het vlakke Nederland. Maar ik voel dat het weer gaat komen, heerlijk. Bovendien echt teveel bij me, dus even wat dingen terugsturen, stom, maar iedereen doet het. Ook liep ik meteen in de ochtend flink verkeerd, slecht aangegeven, dus nog even een uur=4 km extra gepakt.

Kreeg onderweg van een hele lieve oude dame, die me zag zoeken, een glaasje sap, en ze liet me haar chambres-dhotes zien. Er stond een grote tafel, vol met foto,s en souvenirs, herinneringen aan haar man die 3 jaar overleden was, en de tranen stonden in haar ogen. De kinderen vonden dat het maar eensweg moest, maar ik zei, dat als zij er gelukkig van werd, dat ze het gewoonmoest laten staan. Een stralende glimlach was mijn antwoord.

En toen kwam ik ook nog een Limburgse heer tegen, die dezelfde route ging lopen als ik vorig jaar, nadat hij vorig jaar heel erg ziek was geweest. Weer tranen, kennelijk het thema van vandaag, mooi....

Bovendien kreeg ik ook nog een lunch van een Engels stel, die een huis in het dorp La Maison Dieu hebben, hij was groot en dik, en hield overduidelijk van de geneugten des levens. Het brood, worst, kaas, gerookte haring, salade, dadels bleef van alle kanten komen, zo lief.

Slapen in HEEL simpel pensionnetje in Tannay, vooral koud, slecht eten. Ik heb bijna 11 uur geslapen, kennelijk nodig. Het weer is overdag lekker, goed om te lopen, maar de temperatuur gaat erg op en neer, jas aan-jas uit, en voor het weekend is er heel slecht weer voorspeld.

Ik ben weer enorm aan het genieten, de Bougogne is zo mooi, fotogeniek zoals je je het franse platteland voorstelt, heuvels, velden, bomen, dorpjes, boerderijen. heel zacht lentegroen.

Ik ben moe, morgen verder, even wat eten, tot snel, lief zijn, Willemijn

Reacties

Reacties

Truus

Dag lieve Willemijn,
Het is te lezen dat je weer hetzelfde gevoel krijgt als vorig jaar. Heerlijk voor je. Maar de reis wordt ongetwijfeld heel anders. Andere route, andere mensen, andere start, andere dagen, ander weer. Alles is anders, maar ook weer prachtig. Geniet van ma douce France. Als ik jaloers kon zijn, dan was ik dat nu.
Gros knuffle,
Truus

Marcel

Het is weer even boeiend als vorig jaar.. Weet je , je loopt ook een beetje voor mij. Ik geniet met je mee..
kus..

Adriaan

He lieverd, jammer dat het weer een beetje tegenzit.
Maar ook in Nederland is het nu guur en koud.
De natuur houdt zijn adem in.
Pas je wel op met die schietgrage gasten in de buurt?
Geniet van de sfeer en de mensen.
En fijn om je weer via je blog te kunnen volgen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!