Compostelagirl.reismee.nl

DAG 0 - DE TREIN

Het is zover, ik heb gisteren de deur achter me dicht getrokken, het blijft raar om je huisje voor zo lang achter te laten. Het voelt heel anders dan vorig jaar, toen ik zo vanuit de deur, vanuit het Vondelpark, ben gaan lopen, in 25 graden, weet je nog...Vandaag vanuit Rotterdam de trein naar Avallon, een mooi stadje, en morgen begint het pas echt : stappen naar Vezelay, waar geen station is, omdat het op een rots ligt.

Vanwege vele vragen : ik ga eerst ongeveer 6 weken lopen naar de Pyreneeen, naar Sain-Jean-Pied-de-Port, waar ik vorig jaar ook de bergen overstak. Maar nu neem ik de meer westelijke route, over Limoges. In SJPdP, het officiele startpunt van de Camino, ga ik 2 weken werken in de herberg L'Esprit du Chemin, gerund door Huberta en Arno, waar ik vorig jaar geslapen heb, en daar heb ik heel veel zin in. En daarna, in juni, denk ik dat ik de Camino del Norte ga lopen, langs de noordkust van Spanje, naar Santiago en Galllicie, en de noord-west -punt. dat moet verschrikkelijk mooi zijn, minder druk dan de gewone Camino, en ik vind het een hele prettige streek en mensen en eten, en die indrukwekkende kust/zee/oceaan.

Ik hoop snel weer wat te laten horen, ik heb zo'n zin om te gaan stappen, en buiten te zijn, de natuur en de lente en de rust. Iedereen veel rust toegewenst, zo rond de Pasen, tot snel, lief zijn voor elkaar, Willemijn

Truus

Wat een geweldige reis ligt er voor je. In gedachten loop ik met je mee. Ben heel benieuwd hoe deze route voor je is, want het is ook deze route die ik voor mijn Camino in gedachten heb. Maar goed, dat duurt nog even.
Een warme knuffel,
Truus

kaaskop1966

Hai Willemijn,

Veel wandelplezier op je nieuwe reis, veel lieve, leuke contacten onderweg en heerlijke Franse en Spaanse cuisine waar je van mag genieten. Ik zal je swiebertje avonturen weer met plezier gaan volgen !!

Huberta en Arno

Bon chemin, Willemijn