Compostelagirl.reismee.nl

DAG 0 - DE TREIN

Het is zover, ik heb gisteren de deur achter me dicht getrokken, het blijft raar om je huisje voor zo lang achter te laten. Het voelt heel anders dan vorig jaar, toen ik zo vanuit de deur, vanuit het Vondelpark, ben gaan lopen, in 25 graden, weet je nog...Vandaag vanuit Rotterdam de trein naar Avallon, een mooi stadje, en morgen begint het pas echt : stappen naar Vezelay, waar geen station is, omdat het op een rots ligt.

Vanwege vele vragen : ik ga eerst ongeveer 6 weken lopen naar de Pyreneeen, naar Sain-Jean-Pied-de-Port, waar ik vorig jaar ook de bergen overstak. Maar nu neem ik de meer westelijke route, over Limoges. In SJPdP, het officiele startpunt van de Camino, ga ik 2 weken werken in de herberg L'Esprit du Chemin, gerund door Huberta en Arno, waar ik vorig jaar geslapen heb, en daar heb ik heel veel zin in. En daarna, in juni, denk ik dat ik de Camino del Norte ga lopen, langs de noordkust van Spanje, naar Santiago en Galllicie, en de noord-west -punt. dat moet verschrikkelijk mooi zijn, minder druk dan de gewone Camino, en ik vind het een hele prettige streek en mensen en eten, en die indrukwekkende kust/zee/oceaan.

Ik hoop snel weer wat te laten horen, ik heb zo'n zin om te gaan stappen, en buiten te zijn, de natuur en de lente en de rust. Iedereen veel rust toegewenst, zo rond de Pasen, tot snel, lief zijn voor elkaar, Willemijn

Reacties

Reacties

Karina

Leuk, leuk! Succes met de eerste fase van een prachtige tocht. x

Eelco (van Jerry) :).

Hallo lieverd, volgens mij heb je de juiste beslissing genomen. Het is gewoon even doorbijten. Ook wij worden hier in Amsterdam niet ontzien. Koninginnedag was idd een bijzonder mooie dag. 's Ochtends zijn Jerry en ik lekker door de Jordaan gaan lopen. Dat is toch het allerleukste. Overal verse appeltaart op straat, zingende kinderen en heel veel spullen. Waar het allemaal vandaan komt! 's Middags werd de sfeer al weer wat grimmiger in de stad. Niets nieuws natuurlijk.
Ons appartement staat ondertussen weer te koop. Het aantal bezichtigingen valt tot nu toe erg tegen (nul om precies te zijn!). Het zal dus nog wel een poosje gaan duren. Het blijft uiteindelijk een luxe-probleem.
Voor de rest weinig te melden. Gewoon veel werken en af en toe heerlijk uitrusten. Erik is weer even in Nederland, maar ben helaas nog niet aan een massage toegekomen. Dat komt allemaal nog wel. Geniet van je tochten en de ontmoetingen. Liefs vanuit Amsterdam van Eelco. xxxxx

Truus

Dag lieve Willemijn, ik volg je nog steeds op de voet. Ja, figuurlijk dan. En verheug me iedere keer op je belevenissen. De Camino heeft toch veel te maken met de dingen die we in het dagelijkse leven tegenkomen. Aanpassen, veranderen van plannen, tegenslagen verwerken, flexibel zijn, en ook meevallers in ontvangst nemen, prachtige ontmoetingen beleven, mooie inzichten krijgen en zo voort. Het voordeel van de Camino lijkt me vooral dat je alles wat je meemaakt goed tot je door kan laten dringen, omdat je daar al lopend de tijd voor kunt nemen en je niet gehinderd wordt door de dagelijkse beslommeringen. Als je iemand ontmoet, ontmoet je die ook werkelijk. En je ontmoet denk ik vooral jezelf.
Heel wat anders dan de zapcultuur waar we in leven, waar vooral moeten in plaats van ontmoeten de scepter lijkt te zwaaien, waar - als je niet oppast - essentiele signalen je ontgaan omdat er teveel signalen zijn en omdat alles zo snel gaat.
Ik leef in de gelukkige omstandigheden dat ik me daar in mijn omgeving redelijk aan onttrekken kan, maar toch. Ook voor mij is het goed om pas op de plaats te maken (ook leuk als je aan het wandelen bent). Mijn voornemen de Camino te gaan lopen blijft staan (ook geestig vind ik zelf). (vooruit nog eentje dan) Het heeft nog wel wat voeten in de aarde, maar het komt zeker van de grond.
Geniet met volle teugen van alles wat op je pad komt en keer terug met een rijkdom aan belevenissen en inzichten.
Blijf stralen, en ga op goede voet met jezelf en alle anderen verder. Een warme knuffel, Truus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!