Compostelagirl.reismee.nl

DAG 140 - SANTIAGO

Voel me een stuk beter dan gisteren, uitgerust en voldaan. Het belangrijkste was, dat ik om 12 uur naar de beroemde mis in de kathedraal ben geweest, en dat was erg indrukwekkend. Ik was er om een uur of 11, en kon nog net een plekje vinden om te zitten, druk. En het is inderdaad Maria-Hemelvaart (Fiesta de Santa Maria), een belangrijke dag in Spanje. Een hele mooie dienst, met een groot gemengd koor die prachtig zongen, kippevel, en dingen werden in diverse talen gedaan. Alles bij elkaar een uur, het werd warmer en warmer, en ik heb de tijd gebruikt om goed na te denken/mediteren over het waarom etc van wat ik heb gedaan.

Ten eerste heb ik bevestigd gekregen, zoals ook andere dingen, dat ik houd van het praten met/leren van/contact hebben met/ uitwisselen met mensen, maar dan wel mensen die open/echt/autehntiek/eerlijk zijn, met een goede energie. Ik ben daar altijd gevoelig voor geweest, allleen ik ging daar altijd volkomen verkeerd mee om, en dat keerde zich naar binnen, en ik koos voor de verkeerde mensen. dat heeft heel veel met zelfvertyrouwen te maken. Sinds een aantal jaren weet ik hoe daar op een positieve manier mee om te gaan, ben in alles een laatbloeier...Het zijn niet de anderen, maar de keuzes die ik maak. Dus terug in Amsterdam hangt het ook af van de mensen met wie ik omga, de situaties waar ik me in begeef. Ik vind de stad( en Nederland) veranderd, vroeger was er meer positieve energie, nu meer negatieve..

Bovendien heeft dat te maken met het feit, dat ik mezelf de moeite waard vind, daar heeft de Wandeling zeker aan bijgedragen, zelfvertrouwen, je moet jezelf wel de moeite waard vinden om dat allemaal te verdienen, en dat vond ik tot mijn 30e zeker niet. Met fouten en al, die heeft elk mens, die maken wie je bent, het ligt eraan hoe je er mee omgaat. Ik voel me goed en voldaan en rustig, ook mede door de waardering en ondersteuning (letterlijk ook) die ik van jullie allemaal heb mogen ontvangen.

Ik ga deze week nog naar de kust, moet erg mooi zijn, en de weersvoorspellingen zijn uitzonderlijk goed. Naar Finisterre, het einde van de wereld, om af te sluiten, en pelgrims verbranden daar ritueel iets, bij de oceaan. Lijkt me mooi. Deze Weg, Chemin, Camino, heeft me veel gebracht, en ook opgeruimd, deze weg letterlijk onder de sterren, hij volgt de Melkweg, en ze zeggen ook dat er hier veel lei(energie)lijnen liggen, in ieder geval voel de energie van al die mensen, die iets delen.

Tot slot nog een ander toepasselijk citaat: ...Het is niet dat ik niks voel, want dat doe ik wel, en heel intens, maar zonder verstrikt te zijn in emoties. Ik voel me een met mijn lichaam en tegelijkertijd is het of ik mezelf zie lopen door de ogen van een vogel op de weg. Het is aanvaarding, een gevoel dat ik dingen waartegen ik me heb verzet, aanvaard.Ik ben niet alleen gelukkig met mijn bestaan, maar voel me ook bevrijd van gebeurtenissen die negaties waren, als een vat dat is leeggegooid, omgespoeld, en op dit moment in de tijd schoon en leeg. Het is plezierig, het geeft rust.

Tot snel, ik laat nog wel wat horen, succes met je eigen weg, lief zijn voor elkaar, ik wens jullie dezelfde rust, een warme omhelzing, Willemijn

Reacties

Reacties

jacobine

knuffels!

elisabeth

Mooi, Willemijn! En laat achter wat niet waard is om mee te nemen en laat wat overblijft genoeg zijn voor je verdere weg. Een ketting met positieve kralen! Zonder begin zonder eind!
Lieve groet, elisabeth

Fred van Neerven uit Limburg

Willemijn,

natuurlijk een geweldige prestatie maar nog belangrijker dat je hiermee de eerste 30 levensjaren kunt "compenseren". Daar heb je nu voldoende energie en ervaring voor opgedaan!

Het ga je goed!

jakob

Enviously well done! I bet the Walk was really worth while both in space as in mind.

Truus

Hallo Willemijn,
Allereerst vind ik het fantastisch dat je deze hele tocht hebt gelopen. En daarbij al die prachtige onuitwisbare ervaringen hebt opgedaan. Houd die vast, die zijn enorm belangrijk. Als de energie in Nederland negatief voor je voelt, kun je altijd weer in gedachten terug naar deze wandeling. In gedachten kun je altijd de weg blijven bewandelen.
Dank je wel voor alles wat je gedeeld hebt en wat ook ik heb mogen lezen.
Denk aan de Camino bij het acclimatiseren bij je thuiskomst. Ik blijf je nog even volgen, in de hoop dat je nog iets toevoegt aan hetgeen je al schreef.
Wees lief voor jezelf,
Truus

martin en dori

Hoi Willemijn

Allereerst van harte gefeliciteerd met deze enorme prestatie. Wij hebben genoten van al je verhalen.
Volgend jaar gaan wij de camino lopen en hopen dat te halen.
Geniet nog van de rest van de tijd daar.
Bedankt voor al je leuke verhalen.
En ook wij zeggen
Willemijn wees lief voor jezelf.
Het ga je goed en koester deze ervaring.

groetjes Martin en Dori Heijmans

(Lange) Hans

Lieve Willemijn. Gefeliciteerd met het volbrengen van je lange reis en ook de overwinning op jezelf!
Om nooit te vergeten voor je en wie weet wat het je straks thuis allemaal nog meer heeft opgeleverd, een nieuw avontuur. Wees trots op jezelf en geniet nog van je tijd daar! X Hans

Monique

geweldig Willemijn, ik zie je hier nog aan tafel zitten in Maastricht. Mooi als eens stukje verleden weer levend wordt, dat kan alleen maar als het een positieve ervaring was/is! liefs Monique

dennis

WOW...OMG....U DID IT !!!
ben supertrots op je en hoop je snel weer te zien!
nu eerst je voetjes een welverdiende vakantie aan de Spaanse costa's!!
kussie!

Arthur en Marleen

Hallo Willemijn,

Je hebt de tocht volbracht, proficiat.
Echt iets om heel voldaan en trots over te zijn en om te koesteren.
Jouw verhaal over je ontvangst in Santiago bewijst weer eens dat de weg inderdaad het doel is.
Moge het je goed gaan op de weg die voor je ligt.

Arthur en Marleen

Hans Schuppert

Lieve Willemijn,
Gefeliciteerd met het behalen van deze ongelooflijke prestatie. Applaus en een diepe buiging!
Dikke zoen,
Hans

Roos

Wat geweldig je hebt het gehaald!!!!! (dat zijn zeker een paar uitroeptekens waard) Heb af en toe even stiekem onder werktijd gelezen hoe het met je ging. Wat ben jij een ervaring rijker zeg. Nu lekker nog even relaxen en dan zien we elkaar weer in september. Liefs Roos

Hans van Schaik

Lieve Willemijn,
Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie en wat heb je meegemaakt en geleerd.
Welkom thuis!!
X

John Hilgers

Hoi Willemijn,

Van harte gefeliciteerd met het behalen van deze fantastische prestatie.

Geniet ervan & welkom thuis,
John

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!