Compostelagirl.reismee.nl

DAG 139 - SANTIAGO!!!!! - 21 KM

TOTAAL : 2849 km !!!

IK BEN ER !!!!!!!!

Zo, ik gooi er maar even een paar kapitalen en uitroeptekens tegenaan, dat hoort toch zo. Het was een beetje een gemengde ervaring vandaag, maar ik ben een gelukkig mens, ik denk dat de boodschap is dat het dus echt om de Weg gaat, en niet het doel...

Allereerst regende het ´s midaags pijpenstelen, in geen weken/maanden meegemaakt, na hele dikke mist in de morgen, dat was nog wel mooi, maar het was absoluut niet voorspeld, dat is dus Gaqllicie, de dag ervoor en erna weer schitterend. En regen is niet zo erg, maar het droeg niet bij aan de algehele stemming.Ik liep de prachtige oude stad in, sobere prachtige architectuur,Garcia Marquez schreef dat het de enige stad was die hem aaan Sienna deed denken. En toen stond ik ineens op de Praza do Obradoiro, het schitterende plein voor de kathedraal, heel druk, en daar stond ik dan, ik zag niemand die ik kende of die me erkende, kreeg geen telefonisch contact met diversen, en voelde me een beetje verloren. Maar ik was ook heel blij en voldaan, en heb een half uurtje onder een rand rustig zitten genieten en alles bekeken. Dacht toen even de kathedraal in te gaan, voor een eerste blik (morgen de dienst), maar heb me na 10 meter omgedraaid, een grote file van mensen.

Vervolgens die andere belangrijke stop, het pelgrims-kantoor voor de Compostela. Door verhalen van andere pelgrims, die ook ver hadden gelopen, verwachtte ik een beetje een bijzondere onthaal, na mijn bijna 2900 km en mijn 4 credencials, en zo zie je, verwachtingen.....Niets van dat al, een man of 10 achter de balie, het meisje wat mij hielp keek niet eens naar mijn credencials met al die prachtige honderden stempels, zei automatisch, gefeliciteerd, en ik kreeg mijn Compostela in het Latijn met mijn naam in het Latijn, gaaf. En toen stond ik weer buiten, toch een beetje teleurgesteld, het gaat natuurlijk niet om het prijzen van mijn prestatie, ik weet wat ik gedaan heb en ik ben heel trots, maar het voelde zo leeg, alsof je een broodje had gekocht.

Maakt niet uit, ik voel me erg blij met het heerlijke hotel waar ik slaap (dankjullie Maud en Roland!), wat een feest na alle albergues, en het ligt vlak achter de kathedraal, met balkonnetje aan de straat, wat een verwennerij. Heb een tapaatje gegeten, met een glas Cava natuurlijk om te vieren, en ben om 21 uur doodmoe naar mijn bedje gegaan, ik denk toch ook een soort geestelijke ontlading.

Dankjulliewel allemaal voor de positieve reacties, ik voel me blij en trots en voldaan. Lief zijn, tot snel, ik schrijf nog even een nabeschouwing. Als je er zo langzamerhand genoeg van hebt, kun je jezellf verwijderen uit de mail-lijst op de blog, Willemijn

Reacties

Reacties

Chris

Congratulations and well done. See you soon

Jacobine

De reis zal je leven lang met je meegaan.Het doel is onbelangrijk.

Met liefde.Jacobine

karina

Van mij krijg je wel een aai over je bol. Super-duper GEFELICITEERD! Dikke x en geniet morgen van de mis.. Je hebt het gehaald!!

marcel

RESPECT!!!! en dat dan ook met uitroeptekens. waauw. Ik hier in Nederland kan het niet bevatten.. maar zo zie je maar weer waar een mens allemaal toe in staat is.. En inderdaad, ook door jou wordt het mij veel duidelijker, het is de weg, niet het doel..
kus.. Geniet, geniet, geniet..

kaaskop1966

Gefeliciteerd Willemijn,

Ik heb vandaag ff mooi € 28,49 op jouw project van de rekening van Stop Aids Now gestort !!!
Ik heb genoten van al je belevenissen en we praten nog wel door als je weer in Nederland arriveert.
Lieve groet en XXX
Henk

hans uut twente

willemijn allereerst van harte gefeliciteerd met deze prestatie, meer dan 140 dagen onderweg! Ik ken dat gevoel, alleen op het plein komen, geen bekenden en dierbaren om je heen die je bij kunnen staan. Maar zoals je al schreef je hebt het voor je zelf gedaan, en dat telt dubbel, blijft je hele leven bij je.
Maar vergeet niet, dat de camino pas begint als je deze hebt gelopen, er zal geen dag voorbij gaan dat je er niet aan denkt.
nogmaals proficiat met deze prestatie, velen praten er over maar jij hebt 't toch maar gedaan!!!!!!!!!!!!!!
Hans uut Twente

www.hansuuttwente.nl

Armin

Gefeliciteerd Willemijn!!! We hebben het er in de QH uitgebreid over gehad en zijn apetrots op je.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!