Compostelagirl.reismee.nl

DAG 135 - FERREIROS/LIGONDE - 25 KM

Totaal : 2773 km.

Vroeg met een glorieuze ochtend de deur uit. Fris, een goddelijk landschap, heuvels en dalen, niet te geloven zo mooi en stil. steeds boerderijen, gehuchtjes, Mercadoiro. Dan Portomarin, een iets grotere plaats, die onder het water van de Mino is verdwenen in het verleden, en herbouwd op een heuvel. Je kunt vanaf de brug de ruines en muren zien liggen onder water. met stroming en groen wier, bizar. Op de kerk van San Nicolas zie je de nummers op de stenen van het herbouwen. Hierna verandert het, geen Keltisch landschap, stuk langs de weg. In Cstromaior, dacht ik, wat ruik ik, mijn eerste eucalyptusboom, die komen vanaf hier steeds meer, hebben ze aangeplant en doen het goed, waarom weet ik niet. Hey wade, je zou je helemaal thuis voelen. Intussen nog even flink klimmen, van 400 naar 800, naar Col de Ligonde, waar ik slaap. In kleine lieve albergue, oud schooltje, slechts 20 bedden, relaxed, vooral na gisteren, en verder is er niks. Het mooiste is de bar-restaurant(tje), klein stukje door de weilanden, buiten zitten in het gras, met geweldig uitzicht. Taberna MariLuz, heb er de hele middag, dan siesta, en avond gezeten, werd helemaal emotioneel van het simpele geluk, en dan ook nog die prachtige zonsondergang.

Lunch: kaas+olijven

Diner: rijst met bacalao+albondigas(gehaktballen)-salade+flan+rode wijn

Lieve allemaal, nog een paar dingen te vertellen, nog 21 km naar Santiago, hoop morgen om een uur of 13.30-14 op het plein bij de kathedraal aan te komen, het moment. Iedereen hier holt nog een stukje verder vandaag, zodat ze morgen vroeger zijn en op tijd voor DE mis van 12 uur, met reuzen-wierookvat. Ik doe dat de volgende dag, maandag, en heb heel stilletjes gehoord dat ze het dan ook doen, bij uitzondering, christelijke feestdag. maar dat weet ik niet zeker, als niet, ook goed. Ik zal voor jullie allemaal een kaarsje branden, en sta dan om 18 uur bij de webcam! NB!!!! Tip van vriend Alex : werkt niet goed, de volgende wel : http://www.crtvg.es/crtvg/camaras-web/praza-do-obradoiro (thanx Alexei!)

Bovendien ben ik er nu eindelijk achter waarom het nog drukker is dan anders, heb ik weer...de Paus is volgende week in Madrid voor de wereld-katolieken-jongerendag, echt waar, du snu allemaal groepen, Amerikanen, nonnen, italianen, het houdt niet op. Eerst even santiago doen, en dan de paus. Maar ik voel me goed, heb alles goed voor elkaar, en ben relaxed, en aan het genieten van die surrealistische film die aan je voorbijtrekt...

Ik vul nog de laatste dagen aan, lief zijn, Willemijn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!