Compostelagirl.reismee.nl

DAG 133 - FONFRIA/SARRIA - 26 KM

Totaal : 2734 km.

Gallicie liet gisteravond en vanochtend zien waar het berucht om is: na een mooie ,warme dag werd het om een uur of 17 donkergrijs en ijs- en iiskoud, iedereen liep te bibberen, heel bizar dat enorme verschil. Vanochtend geen regen, maar hele dikke mist, waar Gallicie bekend om staat. Geheimzinnige sfeer, Keltisch, geluid van koeienbellen, alles gedempt. Afdalen, langzaam door de mist heen, werkelijk schitterend hoe de zon door de mist heen schijnt, uitzichten naar alle kanten. Door kleine dorpjes, een met een hele oude kastanje met 8,5 meter omtrek. De hele dag lop je over ¨cerredoira´s¨, dezelfde als de middeleeuwse Camino, en je voelt dat hier al eeuwenlang al die pelgrims hebben gelopen, dat heb ik in Frankrijk ook een paar keer gehad. Ik durf nu wel te zeggen dat Dit een van mijn favoriete stukjes van de camino is. Naar Triacastela, gezellig met heel veel albergues en restaurantjes. Verder, meer dorpjes, het pad gaat een heel stuk door een holle tunnel, deeiken zijn er overheen gegroeid, muurtjes aan weerszijden, genieten. De enige bebouwing die je ziet zijnn boerderijen van kleine grijze steentjes, gestapeld, vaak met rondingen, met grijze leien daken, erg fotogeniek.

Ik liep langs een huisje met het opschrift ¨gebed¨in diverse talen. Van een Engelsman, eind 40, had in 2006 de Camino gelopen terwijl zijn leven een puinhoop was, en hij vond hier wat hij zocht: rust, gelof, het jaar daarop kocht hij dit huisje, waar hij voor ieder die dat wil bidt. Deed hij voor mij ook, ook al zei ik dat mijn manier van geloven anders was dan de zijne, meer spiritueel dan religieus, en het was toch emotioneel, het is bijzonder als een mens dat voor je doet, het heeft voor mij met energie/spirit te maken, directer komt het niet. Met een licht hoofd en lichte tred verder gestapt.

Salpen in Sarria, niet heel bijzonder, langs de rivier.

Lunch: bocadillo calamares

Diner: salade+kaas-worst+rode wijn

Zondag de 14e, wanneer ik in santiago aankom, wil ik proberen om 18 uur bij de webcam te gaan staan(zie 2-3 dagen terug voor gegevens), evt, installeren van programmaatjwe om te kijken is heel simpel.

Lieve allemaal, het begint te dagen dat ik er bijna ben, heel gek, bedankt voor alle reacties, ik voel jullie aan mijn zij, tot snel, lief zijn voor elkaar, Willemijn

Reacties

Reacties

Alexeitje

Hey, schat!
Heb met veel plezier jouw reisverhaaltjes gelezen, ben erg trots op je en fijn dat je zo een "reis" innerlijk en uiterlijk aan het ondernemen bent. Heel erg blij voor je!!! XXX

Nog iets - link naar de webcam die je hebt opgegeven - doet niet op alle sites die ik heb bekeken. Deze - http://www.crtvg.es/crtvg/camaras-web/praza-do-obradoiro doet het wel...
zie je snel.
kus, Alex.

Dominique

hi willemijn, wat een positieve energie komt er van je blogje! Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt, geniet ervan!
x Dominique

Nico de Fretes

Heb met veel plezier jouw reisverhaaltjes gelezen.
Ik wil volgend jaar het Jacobspad gaan lopen t/m Maastricht, als dat gaat dan maart 2013 vanaf Katwijk aan den Rijn naar Compostela, tot heden alleen
hnadefretes@casema.nl

mtvrgr Nico

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!