Compostelagirl.reismee.nl

DAG 129 - RABANAL/MOLINASECA - 25 KM

Totaal : 2635 km.

Nog een heerlijke dag, het houdt maar niet op. Klimmen naar Foncebadon, voormalig spookdorp op de top van de berg, beetje geheimzinnig en unheimisch, enorme uitzichten en harde wind, nu 4 albergues. En dan een van de hoogtepunten van de Camino, letterlijk en figuurlijk. Klimmen van 1100 m naar 1500 (gisteren vanaf 900), naar het Cruz de Fierro, het ijzeren kruis, een eenvoudig kruis op een houten staak, die intussen tot halverwege door een enorme berg stenen is bedekt, achtergelaten door pelgrims. Om bescherming te vragen, of een wens, of iets voor iemand anders, of letterlijk iets achter te laten. Ik heb al jullie spulletjes in een St.Jacobsschelp neergelegd, een traantje gelaten, en een half uur in stilte aan de mensen gedacht, van wie ik houd, die in mijn leven zijn, en ook die er niet meer zijn. Fijn, en ik had geluk, dat er maar een paar andere mensen waren, het schijnt dat er geregeld hele bussen met Japanners en andere toeristen komen ¨storen¨. Er hangt een hele bijzondere sfeer, je voelt de energie van al die mensen...Dankjulliewel, dat jullie er voor mij zijn, en mij zo steunen.

Drie km verderop een ander bekend punt, Manjarin, waar Tomas, die de Camino leeft, iedereen van advies voorziet, en je kan er ook heel simpel slapen. Ik kreeg een knuffel, omdat ik zo ver gelopen had. Het is middenin niks, er is ooit een dorp geweest, maar je ziet alleen nog de ruines en de muren.

Mooie paden, door bloeiende heide, allerlei kleuren, paars, geel, struiken, ruikt lekker. Overal rondom lage bergen, prachtig steeds wisselend.Genietend doorgestapt naar El Acebo, klein grijs dorp op rand, met uitzicht, waar je kunt eten en slapen. Einddoel Molinaseca, nog beter. Heel erg fotogeniek dorp, iets groter, aan een rivier, waar ze naast deRomeinde brug een stuk rivier als natuurzwembad hebben afgezet! Mijn droom, koud, tintelend, helder, wateen feest na het lopen. Slapen in drukke albergue, doppenin en slapen maar.

Lunch: tonijnsalade

Diner: tapas+cidra

Lieve Anne, heel erg veel sterkte en beterschap, ik denk aan je.

Huishoudelijke mededelingen: Ik kom 22 augustus om 18.10 uur aan op Schiphol (via Barcelona), na vragen.

Het adres van de webcam in Santiago, waar ik zondag de 14e in beeld wil gaan staan : www.santiagoturismo, ga naar web camaras, en dan naar Praza de Praterias. Ik hoop dat het werkt, ik laat de tijd nog weten, maar dat zal ´s middags zijn.

Lieve allemaal, heel erg bedankt voor alle eind-aanmoedigingen en enthousiaste reacties, het is gek dat ik er bijna ben, en ook mooi. Tot snel, lief zijn voor elkaar, Willemijn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!