Compostelagirl.reismee.nl

DAG 128 - ASTORGA/RABANAL - 22 KM

Totaal : 2610 km.

Goede dag, laat vertrokken, snel de stad uit langs kapelletje Ecce Homo, naar Minas de Rechivaldo, een erg mooi dorp in de gerestaureerde stijl van hier, met donkergrijze leien daken, mijn favoriet. Vanaf hier is het landschap anders: eerst de Bierzo en dan Gallicie, ik had me er op verheugd, en het klopt : groen, lage bergen in een soort heide-landschap, het ruikt lekker en er zijn kleuren. Door naar Santa Catalina de Somoza, mooi dorp. Gekletst met oude man, die langs de weg stokken en fluiten voor de traditionele muziek aan het snijden was. Hij was 76, zag er 10 jaar jonger uit, met een gladde gebruinde huid en van die prachtige diepe groen-blauwe ogen die je hier veel ziet, met zwarte wimpers. Hij vertelde dat hij dee Camino, de mensen, had zien veranderen, ze zijn allemaal aan t hollen, veel fietsers, ze zeggen geen hallo meer. Hij vond Nederland een goed land, omdat iedereen er fietst. Zijn zoon beheert een van de albergues in het dorp, San Blas.

Lunchen in het volgende dorp, en daar heb ik mijn eerste dronken pelgrim gezien, hij slingerde weg toen ik aankwam, niet te geloven, in die hitte...

Eindbestemming Rabanal de Camino, toptien mooi, veel albergues en restaurantjes dus. Tot 20 jaar geleden uitgestorven, en door de opleving van de camino zeer goed voorbeeld van de economische impuls, zoals bij al deze dorpen, normaal gesproken 60 inwoners! Slapen in de albergue El Gaucelmo, paradijs, beheerd door de engelse vereninging van Siant Jacques. een enorme tuin, gratis massage, en dus engelse service, een gin-tonic, geweldig lieve mensen, met engelse humor, en dat alles gratis! ´s Avonds pelgrimsdienst in een van de weinige overgebleven Romaanse kerkjes, heel mooi ongerestaureerd.

Lunch: groente-tortilla

Diner: rijst-salade+gegrilde tong(van die hele kleintjes)+flan+rode wijn

Lieve lezers, ben nog niet moe, maar wil julliewel heel graag zien, tot snel, dikke knuffel, lief zijn, Willemijn

Reacties

Reacties

Truus Romijn

Hallo Willemijn,
Wat wordt het spannend, nog even en dan...
Samen met vele anderen - zo te zien aan alle reacties - volg ik je met grote belangstelling. Zoals mijn schoonzus Agnita op 26 juli schreef (en ik schreef het je geloof ik ook al) ben ik van plan de Camino in 2016 te lopen. Dat is het jaar dat ik 60 word. Ongetwijfeld wordt mijn wandeltocht anders, maar mede dankzij jouw verhalen verheug ik mij er nu al op.
Ultreya,
Warme groet,
Truus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!