Compostelagirl.reismee.nl

DAG 127 - HOSPITAL/ASTORGA - 17 KM

Totaal : 2588 km.

Gisteren aan het einde van de dag een paar druppels, de eerste in tijden, ´s avonds mooi, en ´s nachts een enorme onweersbui. Bij vertrek om 8 uur weer droog, wel zwaar bewolkt, maar aangenaam temperatuurtje. Ik kom al meer dan een week steeds een Noors meisje tegen, jaar of 30, loopt hetzelfde tempo als ik, en geniet op een enorme manier, vindt alles heerlijk, gaat overal kijken en heeft geen haast, ze is klein en gedrongen met rood krulhaar, lijkt eigenlijk wel een beetje op een trolletje, en erg aardig en relaxed. dat zal ongetwijfeldook komen door het feit dat ze van een noors eiland komtmet 3 km doorsnede, alleen visserij, ze doet de camino voor de 2e keer, we zitten op dezelfde golflijn.

Stappen naarSantibanez, echt een beorendorp met tractors en koeien, gezellig en klein.Vandaag heerlijk lopen door open natuur, mooi. op een heuvel een monument voor een oude boer, 95 jaar oud, met foto, geen slechte plek...Een stuk verder een kraam in the middle of nowhere met gratis/vrijwillige bijdrage sappen, fruit, koek, koffie-thee, alles organisch! Echte Camino-levers, die ene vent had het al 17 x gelopen. Op de top het kruisbeeld Santo Toribio, met uitzicht op Astorga. Is een leuke stad, niet te groot, gezellige straatjes, barretjes, een markt. En ik hoop dat jullie er niet gek van worden, maar alweer een mooie kathedraal Santa Maria, ze hebben er 300 jaar over gedaan om hem te bouwen, dart kun je zien doordat 1 deel roze is. Het is in ieder geval de hoogste die ik totnutoe heb gezien. Daarnaast het bisschoppelijk paleis,ontworpen door Gaudi, je kunt al zijn gekke stijl zien. Wat ik te gek vind: van die ouderwetse eetwinkeltjes, recht uit de jaren 50, met de allerbeste spullen, heb wat lekkers gekocht, en een fles tinto (kleiner was er niet) voor 1 euro.

Lunch : sepia in inkt+cidra

Diner:(picknick)berberenjas(kleine aubergientjes in tomaat uit blik, zo lekker)+worst+kaas+rode wijn

Lieve allemaal , ik blijf genieten, doen jullie dat ook, tot snel, lief zijn voor elkaar, Willemijn