Compostelagirl.reismee.nl

DAG 126 - VILLAR/HOSPITAL DE ORBIGO - 16 KM

Totaal : 2571 km.

Nog 276 km naar SdC.

Nog steeds profiterend van de alternatieve route, iedreen al weg, lekker alleen stappen.Vrnl. maisvelden, niet het mooiste, wel echt platteland, en doodstil, 16 km lang. Heb me in Hospital de Orbigo op een broodje gestort, onderweg was er weinig, en daar vanaf het terras mijjn stok in de rivier gegooid, per ongeluk uiteraard, waar hij gelukkig door een behulpzame bouwvakker uit werd gevist, die daar aan de prachtige, hele lange Romeinse brug bezig zijn. Ik zou toch erg onthand zijn zonder mijn stokkie, ook een deel van mijn lichaam geworden...

Heb besloten hier te blijven, kan nog even rustig aan doen. Slapen in de albergue San Miguel, was me aanbevolen, en inderdaad aardige mensen met hart voor de zaak. Mijn eerste echte massage gekrgen, had al wel voetmassage gehad, stelde niet veel voor, dit was door een vrouw die erg goed was en een bijzondere uitstraling had, en voor een pelgrimsprijsje. Maar niet zo als jij hoor Erik, ik mis het zo langzamerhand echt wel, juist omdat ik zo fysiek bezig ben elke dag, ik kan niet wachten om de eerste weer te krijgen in Amsterdam! Ik doe trouwens wel religieus elke ochtend mijn rek- en strekoefeningen, en volgens mij maakt dat alle verschil, als ik kijk naar al die mensen met al die blessures. Ik had erna heel veel energie, waarschijnlijk doordat ik het zo lang niet gedaan heb, het was alsof al mijn zintuigen extra gevoelig waren, ik zag en rook en voelde alles beter, details.

Toen ik een hapje ging eten, zag ik onderweg een ouderwetse scharensliep, iedereen kwam zijn messen brengen, een oud mannetje op een nog oudere fiets, waarmee hij het slijpmes aandreef. Heb heel langzaam en genietend gegeten, doe ik meestal wel, maar nog meer.

Lunch . broodje tortilla

Diner : linzensalade+ gegrilde forel+ fruit +rose (voor de prinselijke prijs van 8 euro...)

Lieve allemaal, vanavond verder, ik ga stappen, heb een mooi weekend, verwen jezelf, tot snel, Willemijn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!