Compostelagirl.reismee.nl

DAG 124 - MANSILLA/LEON - 20 KM

Totaal : 2532 km.

Lopen geen feest, 20 km vrnl langs de snelweg, om naar de stad te komen, in de hitte, misselijk van de lucht van asfalt en uitlaatgassen. Paar dorpjes die verpest zijn door door de nieuwe snelweg.Zowaar nog een klimmetje, Alto del Portillo. Maar, zoals steeds, is het weer de inspanning waard: Leon is een geweldige stad, vind ik leuker en zuidelijker en relaxter dan burgos, is meer Madrid-achtig. Ik zou hier wel een tijdje kunnen doorbrengen..Het oude centrum is een feest, steegjes, vol met echte tapas-bars, dwz dat je bij elk drankje een gratis hapje krijgt, jippie! Zaterdagavond, dus stampvol, gezellig, en het leuke in Spanje vind ik dat alle leeftijden gewoon lekker door elkaar uitgaan, en het fijn met elkaar hebben. Wat zou dat tof zijn bij ons...En alles op straat natuurlijk. De kathedraal komt dicht in de buurt van mijn nummer 1 Vezelay, veel soberder dan Burgos, kleiner, gothisch, veel minder versiering, prachtige gebrandschilderde ramen, een grote ruimte, waardoor je een heel bijzonder licht hebt, en mengeling van kleur. Werd ´La Pulchra Leonina´, de schone van Leon,genoemdOntroerend. Slapen in verbouwd klooster in centrum, groot, maar ben er alleen geweest om te slapen.

Heb tien minuten voor sluiten, 2 uur ´s middags, mijn schoenen laten repareren, zaten na 4 maanden trouwe dienstaan beide buitenkanten bijna-gaten, keurige stukjes op gezet, ik wil mijn allerbeste vriendjes nog niet kwijt! Heb die man heel erg veel overdreven bedankt.

Lunch en diner: tapas-tapas-tapas, drankje(ze hebben extra kleine maatjes)-drankje

Lieve allemaal, heb maar 1 munt, morgen hoop ik verder, veel te vertellen, hoop beter weer daar, hier nog steeds heet, lief zijn voor elkaar, tot snel, Willemijn

Reacties

Reacties

kaaskop1966

Hoi Willemijn,

Je gaat het redden !! nog niet eens 400 km. te gaan. Loop nog maar ff een ommetje zodat je op die 3000 km komt, ha, ha, ha.
Met je opgelapte vriendjes gaat het zeker lukken !! Enjoy de Tapas.
Henk

Marianne

Succes op het laatste stuk van je reis.
Wij zijn net terug uit Vezelay, wat een geweldig mooie Baseliek en wat een schitterend licht!
ben benieuwd naar de rest van je logjes.
Marianne
http://www.voetreisnaarsantiago.blogspot.com/

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!