Compostelagirl.reismee.nl

DAG 121 - CARRION/LEDIGOS - 23 KM

Totaal : 2460 km.

Om 7 uur gewekt in het klooster door de hospitalero en zeer luid beierende kerkklokken. We hadden tot 8 uur, dus ik dacht, rustig aan, doe ik altijd, ben altijd de laatste, maar als er elke 5 min. een zeer streng kijkende non met een emmer en bezem binnenkomt, ga je je toch haasten. Om 7.30 ontbijt bij het bakkertje. Vandaag beginnen met die beruchte 17 km over de meseta, waar iedereen het altijd over heeft: leegte, hitte, veel water, fysiek en mentaal zwaar. En natuurlijk was het heel anders dan ik verwachtte. De eerste helft deed me aan Flevoland denken, overal populieren, groen, lange rechte weg, mais-graan-gras, lawaai van de snelweg in de verte, harde wind. Niet die mooie leegte die ik een paar dagen geleden beschreef. Wel nog steeds de zeer heldere, duidelijke lila-grijze Picos rechts, dus in het noorden. De tweede helft was leger, maar het viel me erg mee. Er stond een slimme Spanjaard met een sta-caravan met alles wat je maar zou willen, en net iets te duur uiteraard. Heb het in iets minder dan 4 uur gelopen, rustig aan.

Je gaat wel vanzelf erg lopen denken, er is niets om je af te leiden, de 'innerlijke' reis : ik merk zeker verschil met 4 maanden geleden, als ik denk aan verdrietige dingen, mensen die er niet meer zijn, voelt het lichter, niet minder erg, maar beter te dragen. en dat is zo met alles eigenlijk, ook de angsten, voor eenzaamheid, voor de dood, het voelt lichter en helderder. Veel mensen vragen aan elkaar: waarom loop jij de Camino? Sommigen hebben een specifieke reden, zoals de Mexicaanse die erg ziek was en genezen, en dank wilde tonen. Ik zeg, dat ik in het begin alleen wist dat het goed bij me zou passen, wat klopte, maar dat ik nu na 4 maandenook weet dat het vooral schoonmaken/cleianing up/ nettoyage is. Alles, zowel fysiek als mentaal, is duidelijker, helderder, meer op een rijtje, inzichtelijker, wat veel rust en inzicht geeft. Doordat al die 'vervuiling' van thuis er niet is, tv-media-veel mensen-drukte etc. En de vooringenomen gedachten en ideeen zijn er niet, je bent veel onbevooroordeelder, opener. En uiteindelijk daardoor veel meer jezelf, meer dan ik geweest ben, en dat voelt erg prettig.

Slapen 6 km verder, saai stuk langs weg, naar Ledigos. Dorp met niks, in de leegte.Rustig in de albergue, fijn.

Lunch : bocadillo ham-kaas

Diner : soep+varkenskoteletten-friet+ijsje +rode wijn

Lieve allemaal, nog veel meer te vertellen, mis jullie, tot snel, lief zijn voor jezelf, Willemijn

Reacties

Reacties

Elisabeth

Hi Willemijn,
Al kennen we elkaar niet, ik volg wel je verhalen en dit klinkt heel positief! Wens je toe dat je dit mee kunt nemen en al zal het wel weg zakken, blijf ook dan af en toe stil staan en laat het weer boven komen!
Goed vervolg, ultreia! Lieve groet, Elisabeth

Wade

so amazing that your almost there in a few weeks... wow, and so beautiful to read that this journey is making you feel more open and clear and strong, what a journey hon, so PROUD OF YOU x can't wait to have you back though, we have missed you heaps

Ben

Overal lees ik je verhalen, nu ook hier in Bangkok. Wat jij je misschien niet realiseert is dat jouw belevenissen mensen bereiken over de hele wereld, al is het ingewikkeld om dat in het kort uit te leggen. Net als Wade vind ik het ongelooflijk dat je er bijna bent! Liefs, Ben.

Peter Snijders

Hey lieffie,
Goed te lezen dat je "detox" zo goed werkt en dat je zo goed gaat... ongelofelijk dat je al bijna 2500 km onderweg bent!!!
Nog even en je doel is in zicht... wat kun je trots op jezelf zijn, en bedankt voor je geweldige reisverslag.
Dikke kus,
Peter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!