Compostelagirl.reismee.nl

DAG 120 - VILLALCAZAR/CARRION DE LOS CONDES - 6 KM

Totaal : 2437 km.

Toch wel even heerlijk, beetje langer slapen dan normaal, lekker rustig aan, koffie + roombroodje, stappen om 10 uur. Nog steeds zijn de ochtenden strakblauw, fris, jackje aan, 2 uur later uit, ´s middags wordt het echt warm, idealer kan het niet. Langs de oude hoofdweg, rijdt na de aanleg van de nieuwe vrijwel geen verkeer meer, evenwijdig zandpad. Naar Carrion, slechts 6 km, morgen de beruchte 17 km lange ononderbroken Meseta-etappe, dus vandaag site-seen, mooi stadje, gezellig, met veel kerken en kloosters. Ik slaap in bij de zusters in klooster Santa Clara, helaas geholpen door beetje chagerijnige mannelijke hospitalero, maar wel in prachtig oud gebouw met binnenplaats. Vier bedden naast elkaar, met 2 cm tussenruimte, ik lig naast enorme fiets-Italiaan, snurken viel uiteindelijk mee. Mag ook best wel na de luxe van gister, en ik heb prima geslapen.

Tijdens het internetten vloog in de hele straat de electriciteit eruit, kon ik de hele dag opnieuw doen...Ben het beroemde klooster van San Zoilo gaan bekijken, enorm complex, waar nu oa een hotel, restaurant, en museum zijn. In de 14e eeuw was hier een omvangrijke opvang van pelgrims, daar kregen ze van mei tot oktober een half brood, en van november tot april een heel. Heb hier mijn nieuwe, DERDE, spaanse credencial gekocht, heb een nederlandse, en franse die vol zijn.

Lunch : warme, echte chorizo+olijven+brood+cidra

Diner : soep+rijst met schelpjes(almejas)-sla+yoghurt+rode wijn

Het gaat wel snel nu. maar heb toch ook het gevoel dat ik de luxe heb van nog 3,5 week, spannend. Lieve allemaal, disfruta la vida=geniet van het leven, lief zijn, tot snel, Willemijn

toos en nico de kroon

nog steeds is te lezen hoe je geniet van je tocht en veel ervaringen op doet
Heel fijn om dat alles mee te mogen beleven.
Groetjes uit middelbeers