Compostelagirl.reismee.nl

DAG 119 - BOADILLO/VILLALCAZAR DE SIRGA - 20 KM

Totaal : 2431 km.

Santiago nog (ongeveer, verschillende opgaven) 408 km.

Mooie ochtendwandeling, bewolkt, prachtig licht in de verte boven de vlakten, de engeltjes waren met de zon aan het spelen. Door de velden, langs het Canal de Castilla, 18e eeuws, vroeger met muilezels over het jaagpad, antieke sluizen. Door de populieren erlangs doet het me aan Nederland denken. Koffie op terrras in Fromista, gezellige rommelige plaats, bekend door 1 ding, de kerk van San Martin, een van de mooiste voorbeelden van de Romaanse stijl, strak, gebalanceerd.

Door de heerlijke stilte en leegte via kleine dorpjes Poblacion de Campos en Revenga de Campos, naar Villalcazar de Sirga, slapen in kleine kamer, rustig. Groot dorp, bereomd om kerk van Santa Maria la Blanca, de verhalen gaan datzieke pelgrims die in Santiago niet genezen waren, hier gezond werden door de Witte Maagd. Bovendien is het vandaag een hele grote feestdag in Spanje, de dag van Santiago, iedereen vrij, eten met familie, meestal ´s middags. ´s Avonds gegeten in bekend streekrestaurantje, helemaal in middeleeuwse stijl, met allemaal typische gerechten. En als jullie denken, waarom eet ze toch altijd zoveel, diverse gangen, vrijwel altijd is dat een pelgrims-menu, wijn en water included, voor 8-10 euro, heel erg veel goedkoper. De enige andere gasten waren een echtpaar uit Santander, relatief gezien vlakbij, paar dagen op stap, hij vroeger zeeman en kende Rotterdam, ontzettend aardig en enthousiast over mijn verhaal, uiteindelijk natuurlijk aan de chupito (borrelglaasje na het eten) van Hierbas, kruidendrankje ter vertering, erg gezellig. Ik heb hun nummer, en mag bellen als/wannneer ik de Camino del Norte ga doen, die komt door Santander, de noordkust dus.

Lieve vriendinnen van Katrin en Katrin, dank voor het enthousiasme, lijkt me reuze gezellig om er over te komen kletsen.

En lieve Mary, misschien mis ik inderdaad af en toe de de echte stilte en het alleenzijn, maar dit is om andere redenen ook weer heel bijzonder, ik geniet nog steeds elke dag, en bovendien ga ik ooit weer terug naar Amsterdam, niet lang meer, en zal ik toch weer moeten wennen, al zal dat af en toe best lastig zijn, maar ik neem de goede dingen mee, en heb ook zin om terug te gaan, en alles en iedereen weer te zien.

Lunch: bocadillo kaas + visjes

Diner: Sopa Gallega(de beroemde knoflooksoep) + bord met specialiteiten, (oa bloedworst+ gedroogd vlees+ kaas+ paprika)+ rode wijn

Lieve lezers, het is hier warm, precies goed, hoop bij jullie wat beter, lief zijn voor elkaar, tot snel, Willemijn

Reacties

Reacties

John Hilgers

Meid, het is geweldig wat je doet. Ongelooflijk hoe je de moed er in houd! Nog 408 kilometer en dan heb jij je bestemming naar Santiago bereikt. Nog even volhouden, goed eten en vooral heerlijk genieten.

Groetjes, John

Arjan en Don

He Lieve schat.
We volgen je nog steeds met elk verhaal.
Vandaag weer een kaartje van je gekregen (dranklogo's blijft toch ons ding!)
Big X En wandelse. Love You.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!