Compostelagirl.reismee.nl

DAG 116 - BURGOS/RABE DE LAS CALZADAS - 12 KM

Totaal: 2363 km.

Lekker lang blijven liggen, wat een luxe, 10.30 u naar buiten. voor mijn ontbijt een keer geprobeerd wat de spanjarden allemaal nemen: churros met chocolate, gebakken deegslierten in hele dikke ch.saus dopen, mierzoet en zwaar, 1x maar dat is genoeg. Eerste stukje de stad uit ok, door park, daarna weer langs drukke vierbaanssnelweg, vreselijk. Via Tardajos, niet erg aantrekkelijk. Slapen in Rabe de las Calzadas in albergue Liberanos Domine, simpel maar net nieuw, dus luxe bedden en douches. En...niet te veel pelgrims, eten met zn achten. Prachtig dorp, alle huizen recht-vierkant, van grote beige stenen, gerestaureerd, rechte straatjes, typisch van hier, fotogeniek. Vanaf morgen meer stilte en natuur...Vandaag vrnl stro en graan, de boeren zijn aan het maaien en schudden, moest op het smalle zandweggetje een heel stuk het stoppelveld inhollen om een vier meter uitstekende combine te ontwijken.

Huishoudelijke mededelingen:de foto´s waren slechts een selectie(dankjewel lieve Ben!), er zijn er bijna 500, hopelijk binnenkort meer. Ik kom terug 21 of 22 augustus!

Lunch: broodje vis+kersen

Diner: soep+pasta-salade+tortilla+rode wijn+yoghurt

Lieve lezers, morgen meer over de dagelijkse gang van zaken en de mensen, lief zijn voor elkaar, tot snel, Willemijn

Reacties

Reacties

Wendy Hense

Hey Willemijn (Billy)

Heerlijk om je hele verhaal te lezen.
Ik ontmoette je op mijn dag 1, in Saint Jean in de mooie albergue L'esprit. Ik heb maar 6 dagen meegestapt, maar heb toch ook een beetje kunnen proeven van de prachtige sfeer, de mooie mensen die je ontmoet en het eenvoudige, heerlijke leven op de camino. Ooit leg ik hem nog verder af, helemaal.

Geniet nog verder van je trip, maar dat zal heus niet zo moeilijk zijn.
Veel geluk op je weg!!!

Groetjes Wendy (een van de weinigen die je naam kan uitspreken ;-) ).

kaaskop1966

Hoi Willemijn,

Kaaskoppie is net terug van vakantie, ik heb veel gewandeld en gezien in Vilnius, Riga en Tallinn, de Baltische Staten.
Ik zit nu met mijn moeie voetjes uit te rusten en lees jouw mooie reisverhalen.
Ik heb wel eens churros op de kermis gegeten met basterdsuiker en het is een zoete calorierijke hap. Maar die calorieen wandel jij er natuurlijk zo af. Succes met het laatste deel van je pelgrimsweg.
werkcollega Henk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!