Compostelagirl.reismee.nl

DAG 112 - NAJERA/GRANON - 28 KM

Totaal : 2281 km.

De ochtend was het mooist, tussen de wijnvelden door, vrijwel 360 graden rondom zicht in de verte op bergen, lila-blauw, tegen een zeer heldere blauwe lucht, fris en aangenaam. Naar Azofra, lief dorp, koffie. Niet alleen het slapen, maar ook het eten en drinken is hier beduidend goedkoper, koffie-melk tussen 1 en 1,30 euro, in Frankrijk tussen de 2,50 en 3.

Anderhalf uur door de leegte stappen, ineens alleen nog maar graanvelden, via Ciruena, niet veel , nieuwbouw en golfbaan. Nog stukje verder door de leegte, die overigens wel erg mooi is, naar Santa Domingo de Calzado, met kathedraal die bekend is om zijn kippen, moet je 3 euro toegang betalen, had ik even geen zin in, als ze tokken brengt dat geluk, zit een lange legende achter. Doorgelopen naar Granon, wilde in klein dorp slapen, viel nog even tegen, 2 uur over de velden met een behoorlijk harde wind, maar wel hele prettige temperatuur, graadje of 25. Slapen in kerkje, leek me zo romantisch, was het ook wel, matrasjes op de grond, maar dat dachten er nog een paar. Met zn allen eten ´s avonds, alles voor vrijwillige bijdrage, met een mannetje of 40 aan lange tafels, krap en druk en gezellig, doodmoe, slapen met de doppen in de oren(he Wade!). De kerk heet de San Juankerk.

Lunch: ensalada mixta+brood

Diner: salade+pasta-carbonara+fruit+glaasje rode wijn

Lieve allemaal, ik ben echt nog steeds enorm aan het genieten, hoop dat het in mijn kleine kikkerlandje wat beter weer is geworden, tot snel, lief zijn voor jezelf, Willemijn

Reacties

Reacties

Mark Coutinho

Het blijft dubbel bewonderenswaardig wat je doet: zover lopen én positief/optimistisch blijven!

edgar

he babe, je gaat echt goed he, zo leuk om te zien dat je zo geniet, je bent in ieder geval nu in het land van bestemming, nu de plaast nog, x edgar

Wendy

Prachtige verhalen en ook al ken ik je niet, ik leef/loop met je mee! Zet hem op en laat je niet gek maken door gekke mensen op de Camino... Mijn vader is morgen in SdC, dan een rust dag en dan op richting Malaga!
Succes en ik geniet van je verhalen! Geweldig!
Buen Camino!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!