Compostelagirl.reismee.nl

DAG 109 -LOS ARCOS/VIANA - 19 KM

Totaal : 2212 km.

iI dit dan wat je geluk noemt, wat mij betreft wel: lopen over een zandweg, het golvende landschap in die prachtige kleuren, met die al een hele tijd bijna perfecte temperaturen, warm maar met een warme bries, perfect wandelweer, stralend-heldere blauwe lucht, en je voelt elke cel van je lichaam, je hoofd is helder, je ademhaling relaxed, je bent alleen maar hier en nu, het gevoel wat steeds terugkwam vanaf de eerste dag. De energie die je door je heen voelt stromen, door je hart en je hoofd, de stilte...Het klinkt heel zweverig, dat weet, maar dat is het juist niet, het mooie is dat het juist simpel en echt is, zonder ingewikkeld gedoe...

En er zijn ook heus minder leuke momenten hoor, maar die zijn nu eenmaal niet zo interessant om te beschrijven!

In Torres del Rio bijzonder kerkje met achthoekig dak, sober en ingetogen, heeft waarschijnlijk met de Tempeliers te maken.

Viana alweer zo´n lekker Spaans dorp, val middenin een Fiesta, alle lokalen ´s avonds buiten eten en drinken, alle baby´s die het afgelopen jaar geboren zijn krijgen de zegening, je kunt je het gehuil een beetje voorstellen.

Diner : mazzel, een keer per maand Pulpo op de traditionele wijze, hele dag gekookt in rode wijn, wordt hij botermals, enorme grote, dan de tentakels in rondjes snijden, op houten bord leggen, hete paprika eroverheen en olijfolie, je eet je vingers erbij op, brood erbij, glaasje cidra, en maar mensen kijken...

Lieve lezers, Disfrutar La Vida!(genieten van het leven), lief zijn, tot snel, Willemijn

Elisabeth

Hi Willemijn,
Ben vanavond aan je verhaal begonnen, (we kennen alkaar niet maar wat maakt ut uit?)smullen hoor!
Je schrijft leuk en laat weten als je boek uitkomt, ik koop het, steun ik meteen "doel" , toch?
Nog even te gaan, ultreia dus! Maar blijf vooral genieten, maar volgens mij lukt jou dat prima!
Als het meezit ga ik in 2013!
Lieve groet:)