Compostelagirl.reismee.nl

DAG 108 - ESTELLA/LOS ARCOS - 23 KM

Totaal : 2193 km.

Nog 633 km naar Santiago, en Joyeux Quatorze Juliet!

Vandaag echte Camino-dag, zoals ik het in mijn hoofd heb, liep weer met brok in mijn keel. Vlak buiten Estella de zeer bekene fontein van Irache, met een kraantje met water, en een met wijn, in stand gehouden door de gezamenlijke wijn cooperaties, er komt maar een heel iel straaltje uit, anders gaat iedereen lopen tanken natuurlijk. Heb een beetje in mijn waterfles gedaan, voor bij de lunch. Het ligt aan de voet van Montejurra, een heilige berg voor de Carlisten, in de 17e eeuw de 1e univeriteit van Navarra.

Via Azqueta,naar Villamayor de Monjardin, over de bergvlakten, overal rondom, in de verte de hele hoge. Dan het echte werk, 13 km door lege verlaten vlakten, maar o zo mooi, indrukwekkend, kiezel-zandweggetjes eindeloos door het landschap in alle aarde-kleuren, beige-bruin-vaalgroen-terracotta, lichtgolvend, daarachter hoge heuvels met af en toe zo´n 1000 jaar oude ruine erbovenop.

Slapen in de albergue municipal in Los Arcos, gezellig dorp, wat volledig leeft van de pelgrims, zoals bij zovele van deze dorpen heeft de Camino een nieuwe economische impuls gegeven. Wel onrustig, grote groep jonge Spanjaardjes, lawaai. Maar er zijn altijd wel een paar mensen waar je even mee kletst.

Lunch : toast met kaas+appel

Diner: omelet-champignons-paprika+bacalao(typisch van hier natuurlijk)+yoghurt+rose

Lieve volgers, het blijft intens en prachtig, tot snel, lief zijn voor jezelf, Willemijn

Hans uut Twente

hallo Willemijn
prachtige tocht die je maakt, geniet van alles wat je tegen komt, zekers ook van de mensen die je ontmoet.
zelf vorig jaar deze tocht gelopen vanuit Almelo en geniet nog elke dag van deze wonderbaarlijke eeuwen oude pelgrimstocht.
Vergeet niet dat het morgen 25 juli is, de geboorte dag van St Jacobus

Hans uut twente (www.hansuuttwente.nl)