Compostelagirl.reismee.nl

DAG 107 - PUENTA LA REINA/ESTELLA - 22 KM

Totaal : 2170 km.

Ben weer helemaal blij, zoals aldoor, ik weet t, saai...Als laatste opgestaan, dwz 7.15 uur, en er met de vuilnis uitgeveegd. De meesten staan om een uur een uur of 6 op, ritselen en pakken, en dan snel hollen naar de volgende refugio. Nergens voor nodig, het weer is warm maar te verdragen, er is plek genoeg ook al is het af en toe druk, en het is zo jammer, een beetje genieten en rondkijken en relaxen, er nu en hier zijn. Of een beetje cultuur, kerken of monumenten of musea bekijken.

Via Cirauqui, Baskisch voor slangenkuil, prachtig oud dorp, op een heuvel zoals de meeste. Landschap echt Camino, voelt alsof ik het al ken, mooi en fotogeniek. Dan via Lorca naar Villatuerta, gelunchd in mn eentje op balkonnetje, simpel en lekker. De wijnen zijn hier absoluut zwaarder en koppiger dan in France, dus heb ik maar beetje gemengd met water. Toen ik het dorp uitliep, greep een oud mannetje me bij de arm, of ik vrijgezel was, want dan wilde hij wel met me trouwen, goed om te weten dat ik nog steeds goed in de markt lig.

Slapen in Estella, vroeger la Bella genoemd, in 1090 gesticht speciaal voor de Camino, om de steeds groeiende stroom pelgrims te bedienen. Provinciestadje, slapen in pensionnetje aan plein, toen ik aankwam volledig uitgestorven om een uur of 15,30, vanaf uur of !7.30 vol met slenterende, kletsende, spelende, zittende mensen, dat vind ik zo heerlijk hier, het leven op straat. boodschappen gedaan in 50-er-jaren-winkeltje, kost niks, gegeten op mijn balkonnetje met uitzicht op het plein.

Lunch: Cubaanse rijst(met hete saus en spiegel-ei, lekker, pap!)+kip-sla+ijsje+rode wijn

Diner: volkorentoast+kaas+chorizo+zuur

Lieve allemaal, het leven is mooi, geniet ervan, ook al is het soms niet mooi, lief zijn voor elkaar, tot snel, Willemijn

Reacties

Reacties

danny

Ha kanjer, dank voor het nu ook visuele verhaal. Je straalt helemaal !. Stuur de zon inderdaad ook ff hier heen want het lijkt wel herfst hier. Niet alle zon hoor.... A.s. vrijdag vertrekken wij met z'n drieën voor een week naar mallorca. Las dat je in september weer terug bent ???. Laat ff weten wanneer, kus van mij. Zo trots op je !.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!