Compostelagirl.reismee.nl

DAG 104 - ZUBIRI/ARRE DE TRINIDAD - !16 KM

Totaal . 2119 km.

Niet veel kms gelopen inderdaad, maar met goede reden. Ik wilde heel graag Pamplona zien, had ik al heel lang vantevoren bedacht, maar natuurlijk ben ik er precies tijdens de Fiestas van San Fermin, beter bekend als het hollen van de stieren door de straten. Dit is in de lopp van de laatste jaren uitgegroeid tot een van de grootste feesten ter wereld, 3-4 miljoen bezoekers over 14 dagen, en de toros hollen een week. Geen slaapplaats te vinden voor ons arme pelgrims, word er overal gewaarschuwd. Nu heb ik een inside-tip gekregen, een duits adres in het oude centrum, geweldig dus, maar daar moet je ´s morgens vroeg zijn voor een plaatsje. Dus ik slaap in Arre de Trinidad, prachtige naam trouwens, bij de broeders in een klein kloostertje met de meest serene binnen tuin ooit gezien. Dus met heel veel genoegen daar een middag gerelaxed, beetje lezen en schrijven, tapaatje in het dorp. Voor 8 euro een bed en de allerbeste zorg van hele lieve oude heertjes, en ook nog een pelgrimsmis in de kleine kapel. Morgen de grote drukte in, voor het eerst in meer dan drie maanden, wel zin in.

Lunch: tortilla+worst+cidra(cider, traditioneel drankje hier, heerlijk licht, nog steeds bloedheet hier)

Diner: salade+gebakken vis-frie´+ijsje+rode wijn

Lieve allemaal, ben er snel weer, lief zijn voor jezelf, Ultreia (voorwaarts), Willemijn

Reacties

Reacties

Cabeza de Queso 1966

hoi Willemijn, vandaag nog een prachitg stukje pelgrimsweg gezien op TV tijdens de Tour de France. Waar jij in dag 75 - 80 rondliep. Wat liggen er al veel mooie ervaringen achter je.
En nu naar de Toros kijken dus. Pas maar op, die Spaanse stier, hij vraagt je vast om met jou de flamenco te dansen,,, Groetjes van Kaaskop Henk

Wendy Groen

Hoi Willemijn,
Ik zag jou blog voorbij komen op de Reismee site en lees sindsdien met veel plezier je verhalen!
Mijn vader zit ook op de Camino (per racefiets,) ik houd zijn reisverslagen bij ook op reismee.nl
Misschien komen jullie elkaar nog tegen :-)
Hou je taai en ik heb heel veel respect voor wat je doet!
Buen Camino!

Cees*Sees

Dag lieve Willemijn,

Eindelijk eens blik kunnen werpen op je blog, de wandelprestaties, ervaringen en verhalen. Wauw! Wat een ervaring moet dit zijn: met alles erop en er aan. Ik vind de reisverhalen erg leuk om te lezen (heb een beetje gehopt door alle verslagen heen). Je krijgt een aardige indruk van wat je meemaakt. Heel bijzonder zo'n reis!
Je bent er nog niet helemaal: 75% van de reis is voltooid.
Ik wens je alle goeds en een bijzondere laatste 25%!

En ik blijf je vanaf nu natuurlijk volgen:)

Liefs,

Cees

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!