DAG 100 - AROUE/OSTABAT - 24 KM

Totaal : 2032 km.

En dqn ben ik ineens alweer in Ostabat, volgens mij erg zoals de spaanse Camino, boerendorpjes, boerderijen, koeien, schapen, vliegen, poep. O zo mooi, het weer is voor een dqg een beetje omgeslagen, de bergen he, grijs en fris, miezer, donkergroene heuvels en altijd maar die Pyreneeen. 's Middags flinke klim, bergtop, uitzicht 360 graden, genieten, bovenop kapelletje met koeien met bellen. Ben intussen Yuri weer tegengekomen, het japanse meisje, wonder vqn de Chemin: ze heeft het gewoon gelopen, kleinere rugzak, en is een japanse jongen tegen gekomen die vloeiend frans en spaans spreekt, dat is echt een wonder!

Had gebeld voor gite, paar km vantevoren, zat eigenlijk vol, kon bij de buurvrouw, grote ouderwetse logeerkamer met groot oud bed, eigen badkamer en handdoek, wat een luxe! heb mijn 2000 km en 100e dqg bereikt, lekker in mijn eentje geproost met Ricardje, niet zielig, heerlijk, drukte komt binnenkort. Onderweg nog Soyarza Chapel, in gehucht, cultuurschat, van binnen helemaal beschilderd, vanaf 12e eeuw, gerestaureerd, ongelooflijk.

Lunch: brood+ pate+kaas+yoghurt+nectarine(aangeboden door medepelgrims)

Diner: soep+varkensvlees-pasta-salade+kaas+rode wijn

Moet eten, ga morgenochtend verder, tot snel, inderdaad de Codus gestolen, iedereen heeft te rover, geruchten, moet inside-job zijn, zwaar bewaakt, Da Vinci Code!