Compostelagirl.reismee.nl

DAG 95 - MIRAMONT/ARZACQ-ARRAZIGUET - 14 KM

Totaal : 1924 km.

Het gaat nu toch wel hard, 1 juli al, 8 juli de grens over, even de Pyreneeen doen, ik heb er heel veel zin in, wordt de derde weer heel andere fase/etappe van de tocht. De bordjes verschillen van mening, maar het is nog ongeveer 930 km tot Santiago.

Dezer dagen altijd vroeg (voor mij) beginnen, 8 uur, maar de ochtenden zijn het ook echt wel waard: schitterend helder blauw, nog fris, mooie weggetjes tussen boerderijen door, die er vaak uitzien als een soort herenhuizen, planten en bloemen ernaast, enormeboerenhortensia,s vol in bloei, soort boom die ik niet ken, vol met oud-roze bloemen. Langs het hele bijzondere kerkje van Sensacq, middenin het land, met een puntgevel in de vorm van een schip, bijna 300 jaar oud, en er hing een gewijde sfeer, stil en indrukwekkend, binnenin sober, met houten plafond, kerkhofje uitkijkend overde heuvels, hier zou ik wel willen liggen....

Door naar Arzacq-Arraziguet, ja we komen in het land van de moeilijke namen, met x-en en q-s, Frans Baskenland, met ook een eigen taal, een eigen keuken. Leuk plaatsje, met een plein met arcaden, en een groot open plein. Omdat ik uitgebreid gelunchd heb, liep langs een restaurantje waar ze in de rij stonden, ben er gewoon bij gaan staan, alleen maar lokalen, moet goed zijn, , s avonds in de tuin van de gemeente-gite lekker brood met tonijn en rosé. De lunch was alleen de eerste vrijdag van de maand, specialiteiten : bargure (dikke gevulde soep van de streek) + halve Gers-meloen + tete-de-veau(kalfsvlees, kenners weten wat het is) met sauce-gribisse(oa cornichons en ei, niet normaal-lekker) + taart +rosé, alles inclusief voor 12 euro. Ik voelde me erg bevoorrecht en verwend, in de schaduw met blauwe lucht voor je, zo genieten...Lijkt nu wel een klein beetje vakantie, ik doe even een paar kortere etappes, heb de tijd in het schema tot Compostela, en ik wil nog even genieten van de stilte en de schoonheid en de rust.

En dan vergeet ik bijna het belangrijkste: een mijlpaal zeker, de PYRENEEEN gezien! Kwam een hoek omgelopen op een hooggelegen weggetje, en daar lagen ze, in de verte, vaag blauw en langs de hele horizon, indrukwekkend, wat een kick, vrijwel heel Frankrijk doorgelopen, en dadelijk eroverheen, jieha!

Lieve allemaal, zeker ook de lezers die ik niet ken en van wie ik zulke enthousiaste reacties krijg, super, lief zijn voor elkaar, tot snel, Willemijn

Reacties

Reacties

Maud

Lieve zus, wat ben je toch een blij mens! Ik/wij gaan nu ook zeker een wandelvakantie in Frankrijk plannen. Ik denk dat de nabijheid van de geschiedenis op het (zuid)franse platteland (vd vakanties van vroeger met pappa en mamma), in combinatie met de boeken van Thea Beckman, de reden is geweest dat ik geschiedenis ben gaan studeren. Lang leve de romantische ziel!
Nog poesies gezien? En wat leuk dat neef Jakob je ook volgt! Ik ga je nu mailen over die 32-jarige fransoos, té nieuwsgierig....;)
X van Roland en mij, kopjes van Nero, Wiep en Chili

Karina

Nog effe Pyreneën doen.. easy:)

Mark Coutinho

Met een beetje 'mazzel' kom je de Tour-karavaan nog tegen in de Pyreneeën! ;-)

genevieve.barraco@laposte.net

De santader à rottredam!!!!! sommes contents de savoir ou tu te trouves bonne continuation.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!