Compostelagirl.reismee.nl

DAG 90 - CONDOM/MONTREAL-DU-GERS - 16 KM

TOTAAL : 1835 km.

Eindelijk iets langer blijven liggen; tot 8 uur maar liefst, daarna uitgebreid gecomputerd. Uiteindelijk heel rustig om uur of 12 Condom uit, tegen de 40 graden voorspeld. Viel eerst nog mee, dan denk je, zie je wel, ik kan er echt wel tegen. Gelunchd in Laressingle, kleine vesting, mooi en oud, maar nu wel volledig toeristisch met winkeltje en restiaurantje binnenin.Verder gelopen, en toch zo langzamerhand bloedverziekend heet, zoals ze in Den Haag zeggen. Vooral het stukje noodgedwongen over asfalt, pfoeiii... Hoorde achteraf dat de oude Romeinse brug onderweg het historische punt van nog 1000 km naar Santiago is. Slapen in Montreal-du-Gers, helaas iets minder, whatever, te sloom om ergens druk over te maken, vies, stinkt naar honden, onaardige eigenares, wel lekker gegeten. Onderweg nog stalletje bij boerderij met nectarines, in de schaduw onder de bomen.

En tsja Hans, de mannen, en anderen vragen er ook naar...Omdat je je zo vrij en los van alles en volledig jezelf voelt, ben je heel open met en naar anderen. Ik flirt ongegeneerd, maar meestal is dat heel onschuldig, puur voor het plezier. Vrnl. franse mannen, waar je heerlijk over ALLES kunt praten, een reden om erop te vallen, maar ze zijn ook heel netjes en conservatief, en de meesten die wandelen zijn gewoon getrouwd. Het is wel heel bijzonder dat je met volledige vreemden zo snel zulke intense gesprekken voert, en dan denk je toch weer, zoals vaak, waarom kan dat nou thuis niet? Nederlandse mannen zijn sowieso geen praters, even generaliserend, en het is altijd allemaal zo ingewikkeld en moeilijk...Ik heb een hele leuke avond gehad met een 32-jarige fransman, werkt op de Chemin, meer ga in niet vertellen, geinteresseerden kunnen zich bij mij vervoegen :-). Bv gisteren nog een heel gezellig gesprek met een jonge leuke goeduitziende boer, bezig middenin het veld met iets, ik vroeg wat is dat? Grote glazen gespiegelde uilen aan stokken, die hij in het maisveld zet, tegen de knaagdieren, ik weet niet welke, een naam die ik niet ken, ze mogen geen vergif gebruiken. een heel gesprek over boeren in Frankrijk, de regels, de droogte(valt hier mee), dat vrijheid het belangrijkste was, en misschien had ik hem moeten vragen of hij gite op de farm deed, was een goed gesprek, maar zo is het ook goed. Zaols ik nu weer door het land loop, erg zuidelijk, los van alles en iedereen, is zo,n bijzonder gevoel; alsof je door een sprookje loopt, if that makes any sense...

Lunch: crèpe met ham en kaas

Diner: garbure (gevulde soep, typisch van hier)+tomaten-salade+kalfsvlees-rijst+taart+rode wijn

Lieve romantische lezers, lief zijn voor elkaar, tot snel, Willemijn

Karina

Je loopt door een sprookje en ontmoet 32 jarige franse knapen:) Wat fijn!! Hier valt de droogte inmiddels ook mee. De zon mag wat meer gaan schijnen..