Compostelagirl.reismee.nl

DAG 84 - LASCABANES/LAUZERTE - 26 KM

Totaal : 17 12 km.

Een glorieuze ochtend, hallelujah indeed...

Strakblauw, heerlijke temperatuur, mooie weggetjes, tussen oa zonnebloemen, tarwe, soms stuk vol met klaprozen, wijnstokken, allerlei kruiden, kleinschalig. Huizen en boerderijen ertussendoor op de heuvels, doet geregeld aan Toscane denken. Op een gegeven moment op een pad boven alles uit, dat gevoel van volledige vervulling, meer hoeft er niet te zijn, daarom ben ik hier, of het nou 'iets hogers' of het leven is wat je bedankt, dat maakt niet uit...

Lunch-stop in Montcuq (spreek uit Monkuuk en niet Montsjoek zoals ik dacht), weer zo,n prachtig oud dorp-stadje met indrukwekkende architectuur, gezellig pleintje. Afgelopen nacht wakker gehouden door enorm snurkende zwitserse vrouw, ergste totnutoe, ondanks oordoppen, geloof t of niet, ook dat hoort bij de Chemin.

Slapen in gite aan rand Lauzerte, met gebruik van zwembad ernaast van sportvelden! wat een feest, hoe vaak ik daar niet van gedroomd heb, en het is intussen behoorlijk opgewarmd, 28 C. Bijna een soort schaamte door het vakantie-gevoel, raar is dat, beetje maar hoor :-). Lauzerte staat in mijn top-5 mooiste stadjes, ongelooflijk subtiel, beige-gele stenen huizen, straatjes, zoals Conques een soort filmset was, is dit zo puur en echt, surrealistisch mooi. En o ja Maud, nog een kattenverhaal, die hier drinken uit het zwembad, doen ze al jaren en hebben nergens last van.

Onderweg : gepensioneerde boer, moeilijk te verstaan, met veel te dikke trui, en niet alleen rugzak maar ook nog schoudertas, en die antwoordde op mijn vraag of dat niet onhandig was, dat hij die nodig had voor zijn eten en drinken.

Een frans stel, hij groot en stevig, zij klein en dun, ik heb ze Laurel en Hardy gedoopt, die duidelijk nog niet veel gewandeld hadden, langzaam gingen, en daarbij er lekker op los ruzieden/discussieerden.

Lunch: crocque monsieur + koffie

Diner : salade nicoise(lekker zomers)+gevulde kool(winters)+fruit+rosé, door de gite.

Lieve lezers, lief zijn voor elkaar, geniet van de junimaand en het lange licht, tot snel, Willemijn

dennis van zanten jut

1)lieve willemijn..waar blijven de fotos??
2) "lief zijn voor elkaar" ; snurkende zwitserse vrouwen en Laurel Hardy....wees jij ook s lief voor je medepelgrims!!! :-)