Compostelagirl.reismee.nl

DAG 82 - MAS DE VERS/CAHORS - 21 KM

Totaal : 1663 km.

Vandaag het weer iets minder, nog steeds erg variabel, ze zeggen hier dar een 'gekke' wind is, elke dag totaal anders, nu beetje aprilweer, we hebben ons zomerweer natuurlijk al in april gehad! Harde wind, paar regendruppels,fris, jack aan. Nog ongeveer 3 weken tot de grens. Slaap in goedkoop hotelletje in Cahors, leuk stadje, al echt zuid-frans, markt, kleine kathedraal met prachtig beschilderde koepel, heel veel lekker eten.

Mensen lopen de pelgrimsroures voor verschillende redenen, spititueel, of gewoon een wandelen door schitterende omgevingen, wat ook vanzelf kan groeien tot een pelgrimage. De ontelbare kapellen, kruizen, monumenten, kerken, etc al val heel lang geleden, maken het moeilijk om aan het gevoel van oeroude historie te ontsnappen. Het idee dat mensenvoeten deze zelfde route hebben gelopen gedurende 1000 jaar, is heel speciaal. De dag-aan-dag beweging van lichaam en geest, weg van de 21-eeuwse beslommeringen maakt ruimte voor gedachten. Als je een volle dag nodig hebt om 20 km verder te komen, wordt je levenstempo vanzelf langzamer! Een van de meest stimulerende onderdelen van deze ervaring is het opruimen, zoals ik het noem, op verschillende niveaus. Essentieel om door te leven kan in een rugzak worden meegedragen, erg minimaal, en tijdens de tocht, soms alleen, soms met anderen, ook mentaal en spiritueel opruimen. Het is niet de bestemming, het is de reis/weg, met alle bijbehorende uitdagingen, zware beklimmingen-afdalingen, zwaar weer, mede-pelgrims, verblijfplaatsen, waar het om gaat.

Karina, dankjewel voor je vele lieve en enthousiaste reacties, dat doet me heel veel goed, doe iedereen daar de groetjes, wandel ze!

Lieve allemaal, ik kan niet op mijn Facebook-account om een of andere reden, dus het heeft geen reden daar iets achter te laten, mail me anders op mijn persoonlijke email : willemijnvanwaardhuizen@yahoo.com. Lief zijn voor jezelf, tot snel, ben elke dag enorm aan het genieten, en mis jullie, Willemijn

Karina

Toi toi meis! We houden je voorderingen bij en je wordt hier gemist. Je mag zoveel gaan vertellen in september.. Maar dat is nog ver weg. Ik probeer circa 2 dagen in de week 'mee' te wandelen. 2X25 km door Kennemerland:).