Compostelagirl.reismee.nl

DAG 66 - LE PUY EN VELAY - 0 KM

Totaal : 1305 km.

Daar is ze dan eindelijk, ik leef nog, alles gaat heel erg goed, het is nog steeds elke dag genieten, maar dat Internet is gewoon een probleem, laat staan dat ik jullie foto;s kan laten zien, wat ik wel heel erg jammer vind. Hemelvaart en in Le Puy, de volgende grote mijlpaal, in verschillende opzichten : echte grote bedevaartplaats, ineens heel druk, honderden fransen die 10 dagen vrij hebben en allemaal dit stukje lopen, alles gereserveerd, frustrerend voor echte pelgrim, en ook nog een soortement van op de helft. Moeilijk om de komende 10 dagen slaapplaats te vinden, on vera, probeer me niet druk te maken.

Ik heb in de afgelopen 13 dagen weer zoveel gezien en meegemaakt, kan het helaas niet allemaal vertellen, probeer kleine samenvatting, alles in mijn geschreven dagboek. Door de bergen, Massif Central, auvergne, getrokken, af en toe zwaar, maar mooi, vooral toen het dan toch eindelijk is gaan regenen, paar dagen geleden. Alleen hier hoor, rest van Frankrijk, 42 departementen nog steeds nood-toestand qua water. Lastig lopen ineens, over losse stenen, steil klimmen en dalen, als het nat is. Rode bochel (cape), die door t landschap trekt. En eergisteren zelfs gewoon koud plotseling, dat is even wennen na 2 maanden zomer ! Nu warmt het weer op gelukkig, geef mij maar de hitte...Le Puy is fantastisch, kathedraal, groot metalen Mariabeeld op rots waar je in kan, doordrenkt van ouderdom en geschiedenis en geloof en Camino. Weer een pelgrimsdienst, waarin de priester elke pelgrim naar zijn nationaliteit vroeg, en zegende, mooi. Eerbied voot het grotere/hogere, zoals een goede vriend van me zei.

Algemeen: fysiek nog steeds super, knock wood, conditie duidelijk verbeterd, ik huppelde door de steile bobbelstraatjes van Le Puy als een berggeit. Zeker afgevallen, niet veel, eet teveel en te vet en te slecht. Doe elke ochtend avond mijn oefeningen, hoofd en lichaam, (Erik), en voel me heel goed, ontspannen en schoon. Marcel, dankjewel voor je mooie commentaar, je hebt gelijk, het gaat niet tuurlijk niet om het alleen maar bijhouden van de blog, dus heb dat in de afgelopen tijd dus beetje moeten loslaten, er was niks of dicht, maar ik weet dat veel mensen het lezen en leuk vinden...Het is zoals het is. de mantra van de pelgrim: het is de reis, niet de bestemming. Hopelijk binnenkort weer een klein verhaaltje. kleding is ook een grappig verhaal, 1 afgeknipte broek is al uit elkaar gevallen, hard wat dingetjes nodig, komt eraan want de pappa an de mamma komen langs met Pinksteren, en ma,s verjaardag !

Lieve allemaal, goeie verhaaltjes komen weer, gaat goed en verveelt nog steeds niet, integendeel, kijk uit naar volgende deel, mensen. Ik eet lekker, geen zorgen, alleen geen bruin brood, yoghurt, genoeg groente en fruit, doe mijn best. doe elkaar allemaal de groetjes, lief zijn voor elkaar, tot snel, 'chacun son chemin' zeggen ze hier, ieder zijn eigen weg, Willemijn

Reacties

Reacties

Lange Hans

Lieve Willemijn,
Lees nog steeds je mooie verhalen hoor. De details gaan soms wat langs me heen, maar de 'mood' en de situaties komen heel goed op me over. Wat toch een geweldige ervaring zo'n tocht. Realiseer je dat het straks als je weer terug bent ws NOG VEEL BIJZONDERDER (is dat nederlands? :-) en indrukwekkender is dan dat het nu al is!
Hier ook prachtig weer. Vanmiddag naar het strand met ws Helena, Conny, Jeroen, Johan en Marcel. Wade heeft vanmiddag zijn interview bij de KLM. Gisteravond naar de pers presentatie van de nwe Wasteland flyer geweest (met Sjoerd). Mooie spannende flyer dit keer met eindelijk ook weer een sexy man er op. Wasteland goes Berlin in begin October, vandaar vroeg dit keer. Ook volop in voorbereidingen voor Gay Pride bij Aidsfonds. Afgelopen week afscheid genomen van Bauke. Heb het goed daar en geniet en pas goed op jezelf! Dikke kus Hans

kaaskop1966

Hai Willemijn,

Een rode bochel die over bergen en door de dalen klimt. Een berggeit die vrolijk verder trekt door historische dorpjes en stadjes.
Grappig dat die priester iedereen naar zijn nationaliteit vroeg. Pelgrimeren kan iedereen, of je nu bruin,blank of zwart bent. En toch heeft iedereen een naam gekregen en een identiteit. Maar misschien moet je bij het pelgrimeren juist een bepaalde identiteit loslaten anders belemmert het je groei en om jezelf te ontwikkelen en in vrijheid te leven. Die laatste zin las ik ergens op een spirituele site en kan ik wel onderstrepen.
Wel, ook van mij een dikke kus. Ik hoop dat de zonnebloemen al beginnen te bloeien daar en de vogeltjes om je heen zullen fluiten. Henk

David

Coucou Willemijn,
Je suis très heureux pour toi que ton pélerinage se passe bien.J'ai reçu ton mail et tu étais à Codom et cette ville me rappel des souvenirs quand j'étais sur les chemins en 2004.
Bon courage et bonne chance et si tu le peux donne moi de tes nouvelles par mail.
ULTRËIA!!!
Amitié! David (rencontre au gîte de Monbonnet)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!