Compostelagirl.reismee.nl

DAG 49 - VAUCLAIX/CHAUMARD - 19 KM.

Totaal : 927 km.

Ben om het meer van Chaumard heengelopen, ineens weer heel erg mooie omgeving, de Morvan, bekend bij veel Nederlanders, er hebben er ook veel een huis hier. Het meer is een vallei die ze in 1949 vol hebben laten lopen, om overstromingen te voorkomen, groot met een enorme stuwdam; indrukwekkend. De fransen doen nooit zo kinderachtig over dit soort projecten, Autoroute, TGV, alles moet wijken. Doet me denken aan dat kinderboek, 'Ze verdrinken ons dorp'. Het is hier heel erg groen, bergachtige heuvels, de weilanden en wegen zijn afgebakend met heggen. Weer allemaal nieuwe bloemen en planten, hagedissen, kikkers. Ga hier toch echt een beetje de bergen in, ben al flink aan het klimmen en dalen, mijn conditie is echt gegroeid.

Slapen boven een kroeg, ik slaap als een roos/baby/onschuldige...

Lieve lezers, lief zijn voor onbekenden, tot snel, Willemijn

kaaskop1966

Hoi Willemijn,

ff wat nieuws uit Nederland.
- Ajax is kampioen, 't was afgelopen zondag groot feest op het Museumplein en in Amsterdam.
- kantoor staat er nog steeds, er wordt hard gewerkt, maar zeker ook naar jouw verhalen uitgekeken.
- wisselvallig weer, bewolking met enkele buien, af en toe beetje zon. frisse wind.

Veel plezier met het wandelen over de franse heuvels en je mooie avonturen met medereizigers en passanten.
Groetjes, Henk