Compostelagirl.reismee.nl

DAG 47 - VERMENTON/VEZELAY - 10 KM.

Totaal : 880 km.

Volgende mijlpaal : VEZELAY!!!

En wat voor één, heel erg bijzonder. Al van verre zie je in het landschap een enorme rots uitsteken, en daarbovenop de Basiliek. Dan denk dat je er bijna bent, nou mooi niet dus, heel symbolisch is het een lange zware slingerende klim. Het is een klein plaatsje, één straat, die stijl omhoog gaat naar de Basiliek, en er hangt een bijzondere sfeer, een beetje gewijd. Ons (mijn Belgische vriendjes, die weer toevallig gelijk met mij aankwamen), aangemeld bij de broeders en de zusters,om te slapen, en om later tijdens de mis de zegen te ontvangen. Samen met Mathias de mis bijgewoond, 8 broeders links, 8 zusters rechts, in die prachtige enorme basiliek, en ze zongen, onwerelds mooi, kippevel. Aan het eind werden wij naar voren geroepen, en daar stonden we, twee kleine pelgrimmetjes,voor de priester, in het licht wat door de ramen viel, en hij zei onze namen, het bleek ook nog stomtoevallig de naamdag van Mathias te zijn, we hoorden zijn naam al zo vaak tijdens de dienst, en we ontvingen de zegen, voor de Chemin en voor het leven, en toen zongen ze een pelgrimslied...tranen over mijn wangen. Apart hoe dat toch effect heeft, ook al ben je geen kerkganger, het is gewoon een prachtige spirituele ervaring. Daarna felicitaties van allerlei mensen, en je zweeft weg...

Afscheid genomen van de jongens met een biertje, zij nemen de westelijke route over Nevers, ik ga naar Le-Puy-en-Velay.

Lieve engeltjes, lief zijn voor jezelf, tot snel, Willemijn.

Reacties

Reacties

pelgrim carl

Het voor het eerst tijdens je pelgrimstocht Vezelay van verre zien, daarna de tocht ernaar toe, de basiliek, de spirituele gezangen etc. etc.
Ik heb het tijdens mijn pelgrimstochten in 2006 en 2008 ook mogen ervaren en heel hartelijk dank dat je door je prachtige beschrijving mij dit opnieuw liet beleven.
Er zullen nog vele prachtige ervaringen volgen.
Buen camino, Ultreia y Suseia

Hans Schuppert

Ben ontroerd door je verhaal van deze dag!
En wat ben je al ver. Ik ben heel erg trots op je.
Liefs, Hans

Karina

Zo lopen we een stukje met je mee. Prachtig!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!