Compostelagirl.reismee.nl

DAG 44 - BAGNEUX/ETOURVY - 19 KM.

Totaal : 823 km.

Een dag met een gouden randje. heerlijk geslapen, de stilte is oorverdovend. Prachtig om te lopen, gloiende heuvels naar alle kanten, alle kleuren groen van de wijn, graan, gras, en een heel ver uitzicht. Het eerste dorp na een uur is Bragelogne, met 1 café, Le Cheval Blanc, uitgesorven, maar..koffie. Toen ik de barman hoorde praten, kon ik horen dat hij moeilijksprak, begin veertig, sikje, en toen ik wat beter keek : Parkinson. Redelijk onder controle, maar wel erg. Beetje gekletst over de Chemin etc, en toen ik vroeg of er brood te krijgen was ergens, zei dat dewinkel ernaast was, en dat hij even zou kijken of ze open waren..;loopt de deur door, ja kom maar, is gewoon van hem! Ik lachen, en toen ik even later vroeg of hij melk voor de koffie had, zei hij dat ze helaas de kou hadden moeten slachten, erg gelachen. Bij het afrekenen werd het erg lastig met het papiergeld en het trillen, ik hielp hem, en hij zie : ik ben ziek. Ik zei : ja dat heb ik gezien, is het wat ik denk dat het is? Ja. En is het progressief? Ja. dat is klote , zei ik, en ik keek hem aan en zijn ogen twinkelden, en hij zei : 'Il faut vivre', je moet doorgaan met leven... Ik heb hem bij het weggaan de hand geschud en bedankt, wat een inspiratie, er zo voor staan in dat dorp, en dan zo;n gevoel voor humor, ik neem hem op mijn tocht.

En dan slaap ik nu als bevoorrecht mens ook nog eens in de mooiste gite municipal totnutoe, in oud herenhuis-chateau middenin het dorp, in soort park, als een prinses, ongelooflijk, wat een leven..;de stijl is hier ook al weer anders, beige stenen, doet een beetje aan de Lot denken.

Diner : kaastaart + stoofvlees,boontjes + yoghurt + rode wijn

Tot snel, Lief zijn, Willemijn

Reacties

Reacties

Wade

hey hon

sitting on the balcony with a cup of tea reading your stories. the sun is still shining here in nederland, bit of a fresh wind though... but on days like today when Ben is away and im sat here I miss my mate Willemijn! miss you heaps babe...

but so proud of you,

i can just invision you helping and making contact with that man that was sick, and taking his kindness and energy with you on your journey,

just another reason to respect you as a dear friend.

im so happy that your enjoying this journey...

love and peace always

WP x time for another cup of tea and keep reading

jane wassenaar

Hoi Compostellagirl, Was gistern bij je ouders om een mooi strooiplekje voor oom Jaap te vinden en ze lieten mij jouw verslag lezen. Ik vind het geweldig van je om dit te ondernemen. Zou zo mee willen een stuk. Ga je volgen op pc..Veel sterkte in de moeilijke delen en veel plezier in de fijne. auntie

marcel

tranen krijg ik in mijn ogen bij het lezen over het gesprek met de man met Parkinson.. Zoals je zoveel voor elkaar kan betekenen in weinig woorden. Gewoon een hand. Moet ik heel erg denken aan recent, het helpen van een oude man in het vliegtuig die zo dankbaar was dat hij me bijna een zoen gaf. De bijzondere band die je dan hebt.. met iemand die je eigenlijk niet kent en ook maar heel even op je pad komt, maar die je eigenlijk voor de rest van je leven meeneemt..
Chapeau

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!