Compostelagirl.reismee.nl

DAG 43 - BAR-SUR-SEINE/BAGNEUX-LA-FOSSE - 22 KM.

Totaal : 804 km.

Nog even doorzetten, lege streek, maar heeft ook wel iets, je wordt teruggeworpen op jezelf, en ,s avonds voel je je erg voldaan, en je weet dat het weer anders gaat worden, in ieder geval erg camino allemaal. Heb in Brienne 2 franssprekende jonge pelgrims ontmoet, Nicholas en Mathias, 21en 22,erg gezellig, we zien elkaar dan weer ,s avonds bij de volgende bestemming. Het mooie van die pelgrimsontmoetingen is, dat je iets deelt wat anderen niet kennen,die idiote tocht, en hoe jeje daaronder voelt. Zij zijn wel een stuk onrustiger dan ik, maar dat is logisch op die leeftijd.Ook lekker een beetje suf geintjes maken en lachen, dat mis je toch een beetje doordat je niet bij je vrienden bent.

Eerste stuk bij Polisot mooi, door wijngaarden, de bermen vol met elke dag weer nieuwe bloemen,steek er elke dag in in mijn rugzak. Toen ik langs een tuin liep, waar een oude heer bezig was, vroeg hij in het nederlands : bent u hollandse pelgrim? Op mijn bevestiging kreeg ik een kopje koffie aangeboden, hij zag al jaren iedereen voorbijtrekken.Veertig jaar geleden geemigreerd uit de Achterhoek, getrouwd met half-franse-hollandse vrouw, helemaal blij en gelukkig.

De kastanjes zijn bijna uitgebloeid, overal rozen, vlierbessen in bloei.Zit in gratis gite van de gemeente in Bagneux-la-Fosse, dorpje vqn niks, prachtig in the middle of nowhere, vantevoren gewaarschuwd dat er niiets te eten te vinden is, dus boodschappen meegesleept;Weer met de belgjes, zij blikvoer, ik groente en fruit en brood en paté.

Lieve mensen uit Maaseik, een beetje laat, maar heel erg bedankt voor jullie lieve reacties, en dat voor iemand die nog niet lang mailt! ik vond het bijzonder om te lezen, en het raakte me. Al het beste voor u.

Lezers, tot snel, lief zijn voor elkaar, Willemijn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!