Compostelagirl.reismee.nl

DAG 41 - BRIENNE/LA-LOGE-AUX-CHEVRES - 25 KM.

Totaal : 758 km.

Nog steeds hoogzomer, 26-27 graden, het voelt en ruikt naar zomervakantie. Lekker flink gelopen, Unienville, Amance, alleen laatste stuk door bos minder, ben al geen bos-fan, nu ook weer van die verharde modderpaden, lastig lopen, en vliegen, maar niet zeuren, ik moet er niet aan denken om hier in de stromende regen te lopen. Overigens was hier alles gewoon open tot 12 uur, ondanks bevrijdingsdag 8 mei, en in Dienville, erg mooi dorp aan enorme plas, zelfs marktje. Koffie met stokbroodje cabécou(geitenkaas), heerlijk.

Slapen in geweldige chambres d,hotes voor pelgrims, heel huisje voor mezelf, nog tot 20.30 buiten op terras gezeten, buiten gegeten. En hoe! Gastvrouw helemaal in mijn straatje, alles uit de moestuin, supergezond en vegetarisch, wijntje, zo ontzettend lekker en veel, genieten, verwennerij, nog een tijdje met haar gekletst over gezond leven, fysiek en mentaal, pelgrimeren, leven op het franse platteland, goeie klik.Huisje deed me erg denken aan wat we vroeger met de familie altijd huurden in heel Frankrijk, herinneringen.

Lunch : stokbrood geitenkaas

Diner : beste groene-bladeren-salade ooit + allerlei groenten + graan + rabarber

Tot snel, lief zijn voor jezelf, Willemijn