Compostelagirl.reismee.nl

DAG 37 - CHALONS/CHAUSSEE-SUR-MARNE - 19 KM.

Totaal : 659 km.

Had vandaag weer eens wat meer kilometers willen maken, alles perfect en liep als een kievit, maar kwam qua planning niet goed uit, met slapen, soms is het wel even puzzelen. Volgende slaapplek pas 8 km verder, Vitry, zou dan totaal 33 worden, teveel. Nu in hotelletje in Chaussée, enige in wijde omgeving. Betekent wel dat ik meteen met drie mede-pelgrims zit, & oudere heer uit Limburg, en een stel uit Bilthoven, ongeveer mijn leeftijd. Biertjes gedronken in de snikhete zon, blote voeten en benen, wat hebben we het slecht...Samen gedineerd, en was gezellig, en lekker om weer even Hollands te kletsen over dingen thuis. Zij lopen allemaal etappes, elk een week, dat doen veel mensen.

Mijn moeder vroeg me aan de telefoon, of ik er al geneog van had : af en toe is er heus wel een moment, dat je denkt, wat die ik hier in godsnaam, ik moet nog zolang, ik wil naar huiuis..Maar elke dag is nieuw en spannend, en ik sta op en doe mijn rugzak om vol verwachting. Je wilt soms dingen delen, en dat ik ook hier, maar ik maak zelf zoveel mee, moeilijk alles te vertellen in woorden, laat staan foto,s, dat gaat niet. Al die moment-opnamen zitten in mijn hoofd en hart en lichaam opgeslagen. Af en toe, geregeld, zijn er pure geluksmomenten : landschap, geuren, geluiden, lopen, mensen, eten, drinken...

In Chalons vroeg een meneer, die me de weg wees, of ik voor hem wilde bidden in Santiago. Een plezierboot voer voorbij, met aan het roer de look-alike van Ernest Hemingway : ' The old man and the canal'. Zag enorme karpers, de grootste wel 70 cm, sloom rondjes draaien.

Lunch : 2 appels

Diner : rillette + kabeljauw + rode wijn

Dankjewel Marieke, erg mooi en bijzonder, geniet van de vrije dagen!

Dankjulliewel, Frans en Marianne, helaas zijn foto,s nogal een probleem, heb natuurlijk wel genomen (knijpers komen), maar kan ze nergens uploaden, ik blijf vragen.

De kaart-met-plaats-waar-ik-ben doet het om een of andere reden niet bij invoeren blog.

Vrienden, lief zijn voor elkaar, tot snel, Willemijn

Reacties

Reacties

Mary Hommes

Hallo Willemijn, ik geniet van je verhalen. Ik dacht altijd dat het een eenzame reis zou zijn, al wandelend. Ik begrijp nu dat het ook veel regelen is, waar te slapen, waar te eten enz. Toch denk ik dat je in het beste seizoen aan het wandelen bent. Wat moet het mooi zijn in Frankrijk nu. Zet 'm op! En geniet.

De oudere heer uit Limburg

Dag Willemijn,
wacht maar tot jezelf 57 jaar bent! (Grapje).
Was inderdaad leuk je in La Chaussee te ontmoeten en samen met Arthur en Marleen te dineren. Ben zelf weer terug in Limburg maar zal je blijven volgen.
Bon camino!
Fred

Pelgrim-weduwe

Hallo Willemijn, je kent me niet, maar je laat waarschijnlijk hier en daar (in een gastenboek of zo) wat gegevens achter want ik kreeg vandaag van mijn man een sms'je dat je 1 dag vóór hem uit loopt. Hij heeft er gisteren 40 en vandaag 35 gelopen, dus als ie je inhaalt binnenkort, zeg je gewoon; ha Johan, ben je d'r al? (hij is vandaag in la-loge-aux-chevres...).
Groeten, Andrea

arthur en marleen uit bilthoven

Hallo Willemijn,
Ook wij zitten inmiddels weer thuis met de benen op de bank ;-)
Maar we kijken terug op een hele fijne week met fijne wandelingen en leuke ontmoetingen, zoals die met jou en Fred.
Het ga je goed op je reis naar Santiago, we zullen je af en toe volgen.
Courage et bonheur,

Arthur en Marleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!