Compostelagirl.reismee.nl

DAG 36 - CONDE/CHALONS-EN-CHAMPAGNE - 19 KM.

Totaal : 640 km.

Mooi stappen, grotendeels langs Canal Lateral, met grote oude bomen en bermen vol bloemen. Chalons is een sfeervol ouderwets frans stadje, en de dame in in de Eglise Notre Dame ging voor me rondbellen voor een slaapplaats, helaas nam niemand op. Ik denk dat ze een beetje doof was, want ze schreeuwde nogal, de meeste dingen die ik probeerde in te brengen drongen niet echt door. Uiteindelijk bij vriendelijk echtpaar thuis, tegen kleine vergoeding. Eten in stad op terras, zomerweertje, het houdt maar niet op, de voorspelling is nu dat het zondag/maandag gaat onweren-regenen, daarna beter.

Leven als god in Frankrijk, op het franse platteland : waar iedereen rookt; waar je muzikaal teruggegooid wordt in je jeugd, omdat er nergens iets moderners gedraaid wordt dan de jaren 60-70-80 ; waar iedereen je 'bon courage' wenst ; waar eten en drinken heel belangrijk is, al zijn de dorpen vaak uitgestorven ; waar het altijd naar houtvuur ruikt ; waar de koeien heel mooi en vrolijk en roomwit of beige of caramel of chocoladebruin zijn, moeders en kalfjes bij elkaar ; waar alles dicht is tussen 12 en 14 uur ; waar je aan iemands nummerbord kan zien waar ze vandaan komen, ik ben al van 08 naar 51 gelopen.

Lunch : chocoladebroodje, meer ging echt niet

Diner : Gegrilde kip + biertje

Lieve allemaal, lief zijn voor jezelf, tot snel, Willemijn