Compostelagirl.reismee.nl

DAG 34 - REIMS/VERZY - 17 KM.

Totaal : 601 km.

Dag met weer vele contrasten. Heb in Reims bij de bakker lekker volkorenbrood gehaald, eindelijk, dat ga je toch wel missen, en het geeft ook gewoon veel meer energie. Hollands weertje, blauw, witte wattenwolken, bries, graadje of 20. Eerst stuk langs kanaal 'de l,Aisne à la Marne', mooi, gepicknicked tussen de wilde bloemen. staat nu helemaal vol met fluitekruid, en heel veel andere soorten, als je het zelf wil aanleggen krijg je het nooit zo mooi. Via Sillery landinwaarts, even een rotstukje om de TGV over te steken, en ineens : midden tussen de champagne- wijngaarden; geweldig, golvend, heel netjes, langzaan omhoog klimmen, heel ver uitzicht. Naar Verzenay, een dorp met elke 10 meter een Grand-Cru Champagne-huis, alles dicht, het is hier een nationale feestdag 1 mei. vervolgens einddoel Verzy, waar ik door een vriendelijke dame geholpen word om in het Maison Pastorale te slapen, een groot leeg huis, met een paar stukken schuim als matras, en een douche en wc in de kelder, het primitiefste totnutoe, wel gratis natuurlijk. Maar dat vond ik niet erg, mijn zorg was of ik nog aan iets te eten kon komen, alles dicht. Ik vroeg het aan de dame, en ze zei : misschien op het feest beneden in het dorp...Wat? Ik heb mijn rugzak neergegooid, en ben erheen gescheurd. Allemaal lange tafels op straat, druk, een barretje met als enige versnapering : champagne. Zoals ze bij ons met meters bier lopen te sjouwen, was het hier met flessen champie, niet duur en erg lekker, brut. Zelf een gehaald, toen nog meerdere aangeboden gekregen toen ze hoorden wat ik deed. Friet met merguez-worst van het kraampje, en Willemijn rolde heel tevreden richting 'bed'. Niet best geslapen, kont op de grond en voeten in de lucht, maar alla.

(Ome) Hans uit Rotterdam, dankjewel voor je bijdrage, kan het heel goed gebruiken, sterkte met je gezondheid.

Thanx Queenshead-gang : Don, Arjan, Peter, Armin, heb gelachen en voelde me vrolijk, en dat geeft een mens weer nieuwe energie inderdaad, ook de aanmoedigingen!

Lieve allemaal, tot snel, Willemijn

Reacties

Reacties

Marieke

Lieve dame: op mijn avonturen in Israël vond ik kracht bij het volgende gedicht...ik deel het heel graag met je...met liefde!

Life is either a daring adventure, or nothing.
by Helen Keller

To laugh is to risk appearing a fool.

To cry is to risk appearing sentimental and soft.

To reach out to another is to risk involvement.

To show up and expose your feelings is to risk exposing your inherent self.

To place your ideas, your dreams and your desires before people is to risk their loss.

To love is to risk you might not be loved in return.

To live is to risk dying.

To show strength is to risk showing weakness.

To do is to risk failure.

The greatest hazard of all is to risk nothing.

The person who risks nothing gets nothing, has nothing, is nothing.

He may avoid suffering, pain, sorrow, but he does not learn, he does not grow, he does not live, he does not love. He has sold, forfeited freedom, integrity.

He is a slave, chained by safety, locked away by fear, because, only a person who is willing to risk, not knowing the result is free.

Zoek het maar eens op...er hoort een prachtig schilderij bij van Deb Ramsay...

Karina

Champagne in plaats van bier. Een goede zaak!
Nog veel zonnige dagen voor jou!

Peter

Ik vond het contact ook even heeeeeel erg leuk.... tot gauw! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!