Compostelagirl.reismee.nl

DAG 25 - HASTIERE/GIMNEE - 17 KM.

Totaal : 439 km.

Via Givet naar Doische en Gimnee, gehucht daarnaast, mooi bovenop plateau, met uitzicht. De eigenlijke plek waar ik zou slapen bij aardige mevrouw zat vol, of het erg vond bij schoonvader naast de deur te slapen, deden ze wel vaker. Tuurlijk niet. enorm oud groot huis, helemaal vol oude houten meubelen en antiek, waar hij nu alleen woont. Me opgefrist in even oude badkamer, kom ik beneden om een uur of 7 voor het eten, blijkt deze voormalige boer een gemankeerde chefkok! Een fantastisch driegangenmaal, overgoten met een top-Bordeaux, niet te geloven. Alles van eigen land, boerde al organisch toen dat woord nog niet eens bestond. De smaak van een simpele boerensalade met franse dressing, ik kan je niet uitleggen hoe lekker dat was. Lamsvlees, gevulde tomaten met garnalen, fruit toe, en natuurlijk een likeurtje. En intussen 3 uur lang gepraat over het leven, hoe erg hij zijn vrouw mist die 2 jaar geleden aan kanker overleed, hoe hij het niet-meer-bestaande sociale leven in het dort miste, hoe moeilijk hij het vond om de volgende dag 69 te worden. Ik ben erg dankbaar dat ik zo goed frans spreek, want het was ook nog eens allemaal in een zwaar accent. Maakte er nu wat van door elke dag voor zichzelf te koken, een wijntje, en af en toe gasten te ontvangen, een levensgenieter. Met 2 prachtige kleinkinderen die zich keurig kwamen voorstellen, die allebei nog een kalf Acquitaine bij hem hebben. Diep geslapen in de stilte.

Het wandelen gaat nog steeds fantastisch, hoogzomer, af en toe lijkt het vanzelf te gaan, ik leef in het hier en nu, heel mooi. Mis jullie, tot snel, Willemijn

Reacties

Reacties

Karina

Je komt allemaal leuke/interessante mensen tegen! Tof! Ga zo door meid. Ik ga nu snel koken, door je verhaal heb ik reuze trek gekregen. doei!

Ro

He, he, eindelijk een berichtje van mij. Heb al je foto's bekeken en je verslagjes gelezen. Wat een gedoe maar wat een vrijheid en wat een avontuur! Ik ben iedere dag in gedachten bij je tijdens het gekkenhuis dat Mac Bike de laatste maand is geworden. Gaat helemaal maar goed maar kom echt nergens meer aan toe. Ben enorm jaloers op je. Enorme lik, Ro

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!