Compostelagirl.reismee.nl

DAG 24 - DINANT/HASTIERE-PAR-DELA - 20 KM.

Totaal : 422 km.

OMG (o my god), hoeveel kan een mens in 1 dag meemaken? Mooi en veel en goed.

Net buiten Dinant op de koffie uitgenodigd door Nederlands echtpaar op prachtig verbouwde sleper, in dezelfde tijd als ik onderweg van Westland naar Parijs en terug.

Voor het eerst op prachtig pad langs de Maas echt geklauterd, omhoog en omlaag, geeft een kick, langs een bekende rots die helemaal over het water overhelt, waar je met je rugzak net met veel moeite langs kunt. Boven op de rotsen weer allemaal klimmers. Gepicknicked in prachtig enorm weiland. Door bossen helemaal vol met wilde knoflook, is nu de tijd, je ruikt het, witte bloemetjes, zo lekker, helaas doen ze er hier niks mee, sorry familie, wou dat ik het op kon sturen.

Biertje gedronken met mede-pelgrim, jongen uit Antwerpen van 26, 4 maanden geleden onvooorbereid besloten te gaan, en nu achillespees-onsteking; tsja..

In Hastière-par-Dela nog ouder echtpaar, 2 pelgrims, gaan in mei echt naar SdC, heel gelovig, kreeg nog papiertje met bijbeltekst.

Heb vervolgens nog geholpen met afruimen bij het eten op het terras, ze konden het niet echt aan, oudere man en invalide vrouw eigenares, daarna nog zitten kletsen met wijntje, ze was 35 jaar getrouwd met een homo, die overleed aan aids, en heeft nu deze man als vriend, maar dat vindt de familie niks. Bijzondere slimme horeca-vrouw, waarin ik me herkende. En toen moest ik nog in bad! (mocht bij hun).

Lunch : stokbrood

Diner : stoofpot met bier + teveel wijn

Even verhaal afgemaakt, tot snel, lief zijn, Willemijn

Armin

Wat ben je al ver... succes! Wat ben je toch een stoer wijf!

Monique

Dat gaat goed in het Waalse land, je bent al weer bij de volgende grens! De paashazen zijn eieren zijn inmiddels genuttigd of gesmolten, wat een weertje.

groeten Monique

Wel heel bijzonder een pelgrim in je huis.