Compostelagirl.reismee.nl

DAG 22 - NAMEN/PROFONDEVILLE - 15 KM.

Totaal : 382 km.

'Meer moet dat toch niet zijn' , op zijn Vlaams uitgesproken, wat zoveel wil zeggen als: meer heeft een mens niet nodig. Echt heet zomerweer, voor het eerst in de korte broek gelopen, voelt wel heel stoer. een mens past zich snel aan, wandelschoenen eronder, wie had dat gedacht. En die chance heb je net zo veel... Verder gelopen langs de Maas, de oude pelgrims-route Via Mosana kan ik echt iedereen aanraden, wordt steeds mooier. Net zoals het Pelgrimspad in Nederland trouwens, vooral Brabant.

Onder Namen langs Wépion, land van het goede leven, met Pippi-Langkousvilla's, buitens, terrasjes, natuur, ideaal. Via Office de Tourisme in Profondeville bij oudere heer beland, zag eruit als 70, bleek 80, oude kroegbaas, zo zag hij er ook uit. Weliswaar prachtig aan de Maas, maar ook langs spoorbaan en weg, maakte niet uit, heerlijk koud pilsje gedronken in de tuin. Geklapt met hem in het Vlaams, was getrouwd geweest met oa. Hollandse, een van de vele. Nu met Russische, die was bij familie in Rusland, maar dat was alleen voor het geld. Heel vriendelijk, naast de deur hapje gegeten.

Lieve allemaal, als een kort tijdje zonder 'contact' , best gek, zo dichtbij en toch zo ver. Mis jullie, schrijf of sms als je wilt; maar ik kan niet op iedereen persoonlijk reageren, maarweet dat het heel erg fijn is al die reacties te lezen, dat geeft me ook de energie om verder te gaan!

Lunch : brood

Diner : canard + rode wijn

Lief zijn voor elkaar, tot snel, Willemijn