Compostelagirl.reismee.nl

DAG 18 - LUIK/HUY : 21 KM

Totaal : 337 km.

Deze dag is kennelijk gisteren niet doorgekomen, bij deze.

Een zware, niet geweldige dag, zonder mijn routes en adressen toch lastiger, nog 2 dagen. Het lopen was zwaar, en dat werkt vooral psychisch, doordat ik alleen maar over asfalt, langs drukke wegen, door industrie liep. Kwam uiteindelijk in Engis, waarvan ik had bedacht wel iets te vinden, redelijk grote plaats, nou mooi niks hoor. Typische Waalse industrie-plaats, wel drie tavernes, en ik ben er een ingelopen om tevragen. Vrijdagmiddag, vol met dronken werkmannen en lokale inteelt, en op mijn vraag naar een slaapplaats kreeg ik natuurlijk diverse aanbiedingen. De barvrouw was gelukkkig zo vriendelijk me door te verwijzen naar Huy, dichtstbijzijnde mogelijkheid, 15 km verderop. Dat trok ik echt niet meer, sorry Jacobus; heb lokale boemeltje genomen, meer een tram dan een trein. Slaap in Huy; heel mooi stadje met eeuwenoude Camino-traditie, gratis pelgrims-ontbijt!

Lunch : lekkere bbelgische frites in echte friterie

Diner : salade lardons/geitenkaas + rodewijn

Lief zijn, tot snel; Willemijn

Reacties

Reacties

Karina

In Amsterdam hebben we de afgelopen dagen prachtig weer gehad. Ik hoop dat het zonnetje ook bij jou zal schijnen! Toi toi!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!