Compostelagirl.reismee.nl

DAG 17 - VISE/LUIK : 20 KM.

Totaal : 316 km.

Zit nu toch echt wel in een andere wereld, Wallonie, mensen zijn harder, veel armoe, heel veel industrie tussen de natuur. Alles lijkt wel donkergrijs, ook het weer, de hele dag een lage grijze lucht, niet koud. Lopen daardoor ook niet super, de Ravel-fietsroute langs de Maas genomen, eerste stuk vreselijk, daarna bij Luik mooi, onder de uitkomende platanen door, heel teer lichtgroen. Vanaf Namen heb ik al mijn officiele route/adresboekjes weer, nu even improviseren. Langs een enorme grote zwarte fabriek gelopen, steen volgens mij, grommend als een monster.

Luik zelf een onverwachte verassing, ouderwetse stad in oude stijl, met allemaal straatjes en pleinen, kerken, en weer een prachtige kathedraal. Slapen in een soort veredelde jeugdherberg, prima. Heb een stempel voor mijn paspoort gehaald in de St.Jacobskerk, bij een hele lieve oude dame, die ook nog een foto van me genomen heeft.

Lunch : broodjes

Diner : mosselen

Lief zijn voor elkaar; tot snel, Willemijn

Reacties

Reacties

Peter Snijders

Zo... heb zojuist jouw week en foto's even doorgenomen en ben stiekem zelfs een beetje jaloers. Wat ga je lekker!!!
Ga zo door en ik blijf je volgen en van je verslagen genieten.
Dikke zoen,
Peter

Eelco

Lieverd, wat ga je goed! Het blijft super leuk om je verhalen te lezen! Ik zal je missen vanavond!
Zet m op! Xx Eelco

Karina

Luik is leuk! Ben benieuwd of je ook langs Spa gaat. Prachtige bossen en heuvels. Je gaat lekker, meid!

Dominggus

Hoi Willemijn

Ik ben ook op de weg naar Santiago en ben vandaag in Luik aangekomen. Vind het wel moeilijk om een goedkoop slaapplaats te vinden hier in Belgenland. En ja Luik is grijs en niet erg proper. Hoop je toch te ontmoeten op de weg. Bon Camino
http://compestela.hallothuis.nl

Eelco G.

Hallo lieverd, je gaat als een speer! Leuk om je verhalen te lezen. Hier in Nederland is de lente nu echt begonnen. Nu maar alleen naar de Vondeltuin. Liefs van Jerry en Eelco.

Rietje uit Hellendoorn

Dag Willemijn, via Jacobine je reisverslag ontvangen
Heb respect voor je en wens je alle goeds toe.

Adriaan Roelen

He meissie, wat heerlijk om je verhalen te lezen. Je bent al aardig op weg, andere taal en omgeving. Hoop dat je een beetje vrolijker weer gaat krijgen, maar niet te warm. Hier lijkt de zomer nu echt begonnen. Begin je al een beetje los te komen van Nederland? Het lopen lijkt me een soort meditatie waarbij je lekker kunt freewheelen in denken. Hou vol, ondanks de lichamelijke ongemakken. Bon voyage, dikke zoen, adriaan

nico en toos

super om je verslag te lezen en je op die manier te volgen op je reis
we hopen op mooi weer voor je op je verdere tocht.
groetjes uit middelbeers

Rietje Hellendoorn

Een goeie mooie compostela route

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!